Gekleurde achtergrond bij rapport indien veld met bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

roadrunner007

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Berichten
54
Hellow

In een rapport zou ik een veld willen inkleuren als het veld een willekeurige waarde bevat.
Als het veld leeg is wil ik het transparant houden.
 
Dat kun je proberen met Voorwaardelijke opmaak. Als je max 3 opties wilt kunnen gebruiken, is dat het simpelste, en hoef je niets te programmeren.
 
Hey Octafish

Bedankt voor de info. Dat heb ik gebruikt voor eentje, is inderdaad het makkelijkste.
Maar de willekeureige waarde kan alles bevatten bij dit veld, getallen en/of ook tekst
 
Dat maakt niet uit; zolang je maar niet meer dan 3 voorwaarden hebt. In jouw geval hoef je toch alleen maar te checken of er wat in het veld staat of niet? Da's één voorwaarde...
 
Als de waarde een getal is dan lijkt het mij makkelijk.
Als veldwaarde is groter dan 0 bv dan een kleur.
Maar is de veldwaarde hallo of neen ...
 
Zoals ik al zei: je test of een veld leeg is of niet. De inhoud maakt dus niet uit, mag zowel getal als tekst zijn. Wat heb je nu als vergelijking?
 
Daarmee test je op een spatie. "" is een leeg veld.
 
heb nu als veldwaarde gelijk is aan "" ingevuld maar geeft geen resultaat, heb mijn achtergrond op geel ingesteld voor de stanaardwaarde (indien niet voldaan wordt)
 
Je kan het nog met een expressie proberen: Len([Veldnaam])>0
 
ik werk met access 2003 en daar kan je enkel kiezen tussen expressie of veldwaarde. Dus snap niet hoe je er dat moet inkrijgen
 
Ik weet niet hoe je tekstvak heet... Len([Naam van jouw tekstvak])>0
 
Misschien dat een voorbeeldje helpt?
 

Bijlagen

  • Voorbeeld.zip
    24,1 KB · Weergaven: 28
Hey Octafish
Hoe kan je iets transparant instellen? je kan dat namelijk niet selecteren in de kleurwaaier bij voorwaardelijke opmaak
 
Na wat puzzelwerk, is het opgelost. Je kan de voorwaarde die je hierboven doorgaf ook plaatsen bij een ander tekstvak.
waardoor dat ook (on)zichtbaar wordt als er aan die voorwaarde voldaan wordt.

Thks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan