marcelbroumels
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 jul 2009
- Berichten
- 41
Hoi Excel-specialisten,
- Het lijkt me in Excel 2007 mogelijk kleuren van cellen mee te nemen in berekeningen, maar krijg het zelf gewoon niet werkend! -
Graag een antwoord of het mogelijk is! -
Momenteel ben ik een uitslag van een enquete aan het uitwerken die verwerkt is in excel.Binnen de enquete zijn open vragen gebruikt (minder praktisch, maar beter voor resultaat). Deze open antwoorden zijn gelezen en beoordeeld naar verschillende categorieen en een kleur gegeven om de cel data te geven waar op gesorteerd kan worden. (Antwoord type a is rood, antwoord type b is blauw etc.) Op deze manier kan gesorteerd worden hoevaak antwoord type A is geantwoord, of antwoord type B, dankzij de codering van de cel. (zie onderstaand voorbeeld van de gegevens)
A -------------------------B----------------------C----------------------D--------------------E---------------
| GESLACHT | LEEFTIJD | OPLEIDINGSNIVEAU | BEROEP | ANTWOORD TYPE 1 |
| GESLACHT | LEEFTIJD | OPLEIDINGSNIVEAU | BEROEP | ANTWOORD TYPE 2 |
| GESLACHT | LEEFTIJD | OPLEIDINGSNIVEAU | BEROEP | ANTWOORD TYPE 1 |
| GESLACHT | LEEFTIJD | OPLEIDINGSNIVEAU | BEROEP | ANTWOORD TYPE 3 |
Tot zover is er nog niets aan het handje en kan ik aan de hand van filters veel selecties maken en tellen hoevaak een antwoord gegeven is. Alleen nu wil ik het spreadsheet op gaan delen en data aan elkaar gaan koppelen. Dus ik wil bijv. de spreadsheet opdelen in mannen en vrouwen en kijken hoeveel keer mannen rood antwoord gegeven hebben en hoevaak vrouwen dit deden. Dit voor alle verschillende specificaties die in voorgaande cellen staan genoemd (geslacht, leeftijdsgroepen, opleidingsniveau's etc.)
Ik heb het idee dat er hiervoor EEN formule nodig is die binnen alle losse, opgesplitse spreadsheets makkelijk ingevoerd kan worden. Ik heb alleen helemaal geen ervaring met het maken van formules m.b.t. kleuren in Excel 2007.
Iemand enig idee hoe ik hier verder mee aan de slag zou kunnen!? Je hulp wordt enorm gewaardeerd!!! ( Zie bestandje!!:thumb
Gr Marcel
- Het lijkt me in Excel 2007 mogelijk kleuren van cellen mee te nemen in berekeningen, maar krijg het zelf gewoon niet werkend! -

Momenteel ben ik een uitslag van een enquete aan het uitwerken die verwerkt is in excel.Binnen de enquete zijn open vragen gebruikt (minder praktisch, maar beter voor resultaat). Deze open antwoorden zijn gelezen en beoordeeld naar verschillende categorieen en een kleur gegeven om de cel data te geven waar op gesorteerd kan worden. (Antwoord type a is rood, antwoord type b is blauw etc.) Op deze manier kan gesorteerd worden hoevaak antwoord type A is geantwoord, of antwoord type B, dankzij de codering van de cel. (zie onderstaand voorbeeld van de gegevens)
A -------------------------B----------------------C----------------------D--------------------E---------------
| GESLACHT | LEEFTIJD | OPLEIDINGSNIVEAU | BEROEP | ANTWOORD TYPE 1 |
| GESLACHT | LEEFTIJD | OPLEIDINGSNIVEAU | BEROEP | ANTWOORD TYPE 2 |
| GESLACHT | LEEFTIJD | OPLEIDINGSNIVEAU | BEROEP | ANTWOORD TYPE 1 |
| GESLACHT | LEEFTIJD | OPLEIDINGSNIVEAU | BEROEP | ANTWOORD TYPE 3 |
Tot zover is er nog niets aan het handje en kan ik aan de hand van filters veel selecties maken en tellen hoevaak een antwoord gegeven is. Alleen nu wil ik het spreadsheet op gaan delen en data aan elkaar gaan koppelen. Dus ik wil bijv. de spreadsheet opdelen in mannen en vrouwen en kijken hoeveel keer mannen rood antwoord gegeven hebben en hoevaak vrouwen dit deden. Dit voor alle verschillende specificaties die in voorgaande cellen staan genoemd (geslacht, leeftijdsgroepen, opleidingsniveau's etc.)
Ik heb het idee dat er hiervoor EEN formule nodig is die binnen alle losse, opgesplitse spreadsheets makkelijk ingevoerd kan worden. Ik heb alleen helemaal geen ervaring met het maken van formules m.b.t. kleuren in Excel 2007.
Iemand enig idee hoe ik hier verder mee aan de slag zou kunnen!? Je hulp wordt enorm gewaardeerd!!! ( Zie bestandje!!:thumb

Gr Marcel
Bijlagen
Laatst bewerkt: