• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gekleurde cellen met waarden optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

polleunited

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2010
Ik heb inmiddels al een paar uur via dit forum geprobeerd om mijn 'probleem' op te lossen, maar het is nog niet helemaal gelukt. Ik hoop dat iemand me kan helpen aan de juiste code/formule.
Heb een excel bestand (rooster) waarbij 'onder de streep) per kleur de waardes moeten worden opgeteld. Dus alle waarden in groene cellen optellen enzovoort.
Dit is belangrijk voor de planning.
Heb een voorbeeldje bijgevoegd.
Alvast bedankt voor het meedenken.

Bijlagen

In een standaardmodule.
Code:
Function ColorFunctionInterior(rColor As Range, rRange As Range)
    Dim rCell As Range, vResult
    For Each rCell In rRange
        If rCell.Interior.ColorIndex = rColor.Interior.ColorIndex Then
            vResult = WorksheetFunction.SUM(rCell, vResult)
        End If
    Next rCell
    ColorFunctionInterior = vResult
End Function

In C41
Code:
=ColorFunctionInterior(A41;$C$1:$C$27)
en verder naar beneden trekken

top! Bedankt. Hier ben ik erg mee geholpen. Moest het bestand nog wel als 'excel met macro' opslaan. Dat wist ik ook niet. Weer wat geleerd.

Ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb bovenstaande oplossing uitgeprobeerd op het excel document dat hierboven staat om te kijken of het voor mij een oplossing is, maar het werkt niet.

Ik gebruik een Nederlandstalige versie van excel 2010 maar ik neem aan dat in de achtergrond alles wel in het Engels speelt.

Kan ik bovenstaande code zo gebruiken of moet er iets aangepast worden? Bedankt!

Dit topic is gedateert, m.a.w. de op Helpmij geldende THT (Tenminste Houdbaar Tot) regel is overschreden. Die regel luid: topics
ouder dan drie maanden mogen met rust gelaten mag worden. Topic gaat op slot en wordt overgedragen aan de afdeling BNw(Betere Naslagwerken)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan