• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gekleurde cellen optellen via formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste marcelbroumels ;)

Probeer het eens met mijn laatste bestandje dat ik in de vorige post toegevoegd heb.
Zet hier een filter op ga dan meer celkleuren kies een celkleur en klik op OK.
Zie je dan iets staan onderaan links.
Wat je ook zal merken is dat er wel degelijk 14 celkleuren zijn bij de filter en met de code maar 13.

PS: de code die je vroeg zit ook in dat bestandje, moet ze enkel nog aanpassen volgens jouw bereik.

Groetjes Danny. :thumb:

He Danny ik zie het echt niets staan links onderin! Toch gebruik ik ook excel 2007.. :confused:

Ik heb in het meegestuurde bestand toch een code zitten die de kleurcodes voor elke cel invult.

Cobbe

Hoi Cobbe

Je bedoeld dit bestand? Ik heb inderdaad gezien dat je de cellen hebt weten te nummeren, maar kan nergens een formule voor vinden o.i.d.?

Het is de bedoeling dat hij in de drie tabbladen dus deze cellen(de verschillende kleuren) codeert en dan bij de cellen onderin (bij antwoord 1a etc.) per rij de kleuren(nu cijfers) kan tellen. Hier is dan een andere formule nodig dan het kleur optellen neem ik aan?

(Sorry, ik ben egt niet erg sterk in dit soort formules)

Bijlagen

Ik heb inderdaad in alle gekleurde cellen de bijhorende code gezet.
Dan is het nog enkel de aantal.als te tellen om uw probleem op te lossen.

Cobbe

Laatst bewerkt:
Ik heb inderdaad in alle gekleurde cellen de bijhorende code gezet.
Dan is het nog enkel de aantal.als te tellen om uw probleem op te lossen.

Cobbe

Dat zie ik en de Aantal.als code snap ik ook, alleen ik krijg niet teruggevonden hoe je die cellen gecodeerd hebt. Heb je dat dan handmatig gedaan? Ik kreeg het idee dat die automatisch gecodeerd waren, ik wil dat namelijk herhalen in de andere tabbladen!

Alvast bedankt!

Die code heb ik er zeker autom. in de cellen gezet met de volgende code:

Code:
Sub kleurcode()
Application.ScreenUpdating = False
For i = 2 To 550
Range("H" & i) = Range("H" & i).Interior.ColorIndex
Range("I" & i) = Range("I" & i).Interior.ColorIndex
Range("J" & i) = Range("J" & i).Interior.ColorIndex
Range("K" & i) = Range("K" & i).Interior.ColorIndex
Range("L" & i) = Range("L" & i).Interior.ColorIndex
Next
For i = 555 To 575
Range("A" & i) = Range("A" & i).Interior.ColorIndex
Next
End Sub

Je moet wel de bereiken wijzigen voor elk blad, of de indeling voor elk blad gelijk maken.

Cobbe

Die code heb ik er zeker autom. in de cellen gezet met de volgende code:

Code:
Sub kleurcode()
Application.ScreenUpdating = False
For i = 2 To 550
Range("H" & i) = Range("H" & i).Interior.ColorIndex
Range("I" & i) = Range("I" & i).Interior.ColorIndex
Range("J" & i) = Range("J" & i).Interior.ColorIndex
Range("K" & i) = Range("K" & i).Interior.ColorIndex
Range("L" & i) = Range("L" & i).Interior.ColorIndex
Next
For i = 555 To 575
Range("A" & i) = Range("A" & i).Interior.ColorIndex
Next
End Sub

Je moet wel de bereiken wijzigen voor elk blad, of de indeling voor elk blad gelijk maken.

Cobbe

He Cobbe,

Ok ik heb de bereiken aangepast voor verschillende bladen. Ook de AANTAL.ALS code werkt nu om de kleuren te tellen.

Waar moet ik nu deze code invoeren wil deze werken en de cellen automatisch gaan nummeren? Ik heb hem ingegeven als broncode, maar dat werkt niet. Heb hem daarna ook nog opgeslagen als excel-sheet met macro's enzo en ook dan doet ie niets. Voer ik het nu gewoon bij het verkeerde ding in dan? (Ik werk met Excel 2007, scheelt dat?)

Als hij dit nu doet, dan is de hele formule compleet en zou die het moeten uitrekenen op alle tabs..! (Ik hoop alleen dat hij wel alle kleuren apart herkent en apart kan nummeren.. Kan me voorstellen dat dat de reden ook was dat hij de kleuren niet kon optellen!)

Zou het bestandje mee willen sturen maar hij is (ingepakt) 128 kb, dus lukt niet!

Heb voor het gemak één blad overgehouden om het klein genoeg te krijgen.

De code zit nu achter een knop en dien je voor elk blad in uw bestand apart te runnen, met de aangepaste bereiken.

Cobbe

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan