• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gekleurde cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Billie

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2005
Ik heb een klein bestandje gemaakt met het volgende probleem. In 3 kolommen heb ik via een macro'tje 3 naast elkaar gelegen cellen een kleur gegeven. rood geel of groen. Nu wil ik graag in de 4e kolom ook een kleur laten verschijnen (maar een karakter of cijfer mag ook natuurlijk). Als er 2 rode cellen zijn moet de 4e cel rood worden, bij 2 gele op een rij wordt de 4e geel enz. Maar als er een rode, gele en groene op een rij zitten moet de 4e cel geel worden.

Bestandje heb ik bijgevoegd.

Groeten
Rob

Bijlagen

met een macro'tje is dat geen probleem:

Sub Kleurcontrole()
Dim Rij
Rij = 4
Do While Rij <= 15
If Cells(Rij, 1).Interior.ColorIndex = Cells(Rij, 2).Interior.ColorIndex Then
Cells(Rij, 4).Interior.ColorIndex = Cells(Rij, 1).Interior.ColorIndex
ElseIf Cells(Rij, 1).Interior.ColorIndex = Cells(Rij, 3).Interior.ColorIndex Then
ElseIf Cells(Rij, 2).Interior.ColorIndex = Cells(Rij, 3).Interior.ColorIndex Then
Cells(Rij, 4).Interior.ColorIndex = Cells(Rij, 2).Interior.ColorIndex
End If
Rij = Rij + 1
Loop
End Sub

succes
John

John, bedankt voor je reactie. Van de macro snap ik niet veel. :-) maar als ik de macro loslaat op de gekleurde cellen die ik als voorbeld had bijgevoegd in mijn vraag dan worden de rijen waar 3 verschillende kleuren in staan niet behandeld. Kun je kijken of je de macro kan aanpassen zodat 3 verschillende kleuren op rij een gele cel tot gevolg hebben? Alvast bedankt weer.

Groeten
Rob

Op die manier is het lastig te zien of ze allen verschillend zijn, ofdat er twee geel zijn....

Sub Kleurcontrole()
Dim Rij
Rij = 4
Do While Rij <= 15
If Cells(Rij, 1).Interior.ColorIndex = Cells(Rij, 2).Interior.ColorIndex Then
ElseIf Cells(Rij, 1).Interior.ColorIndex = Cells(Rij, 3).Interior.ColorIndex Then
ElseIf Cells(Rij, 2).Interior.ColorIndex = Cells(Rij, 3).Interior.ColorIndex Then
Cells(Rij, 4).Interior.ColorIndex = Cells(Rij, 2).Interior.ColorIndex
Else: Cells(Rij, 4).Interior.ColorIndex = 6
End If
Rij = Rij + 1
Loop
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan