• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gekleurde kop/voettekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

svenko

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Beste profs,

Bestaat er een mogelijkheid om de voet- en koptekst in excel in een discreet lichtgrijs af te printen in plaats van het standaard zwart?

Je kan wel lettertype en grootte aanpassen en dergelijke, maar hoe pas je de kleur aan?

Alvast bedankt.

In Excel 2007 is het wel mogelijk, hoe het met 2003 gaat kan ik je niet vertellen.

2007: Invoegen > Kop- Voettekst > Text typen > Text selectern, en vervolgens verschijnt er (bij mij iig) een venstertje boven de selectie waarmee ik de opmaak kan wijzigen

Ik had er natuurlijk moeten bij vermelden dat het inderdaad de versie 2003 betreft.

Toch bedankt.

Heb je mijn edit ook gelezen in mijn vorige post? over de workaround?
Misschien kan het ook nog met VBA maar dat moet ik even uit zoeken? of een ander hier op het forum :).

Groet,
Ferenc

Door de pagina instelling, samen met marges, rijhoogte en celeigenschappen aan te passen kan ik inderdaad perfect een grijze koptekst printen op al mijn pagina's.
Waarvoor dank Ferenc!
De koptekst bestaat uit: bestandsnaam (links) en datum (rechts).
datum schrijf je "=vandaag()"
Weet je ook hoe je de bestandsnaam weergeeft in je bestand?

Wat de voettekst betreft, die bestaat uit een vaste tekst (links), en "pagina van pagina's" (rechts).
Ik heb net van alles uitgeprobeerd, maar om die telkens netjes op zijn plaats te krijgen lukt voorlopig niet. Probleem is dat de te printen pagina's vrijwel nooit exact even lang of groot zijn.
Ook hier weer, hoe geef je de paginanummering correct weer.

VBA lijkt me wel wat, maar heb ik geen enkele ervaring mee.

Mocht het iemand lukken, ik sta er graag voor open.

Laatst bewerkt:
Weet je ook hoe je de bestandsnaam weergeeft in je bestand?

=DEEL(CEL("bestandsnaam");VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))+1;VIND.SPEC("]";CEL("bestandsnaam"))-VIND.SPEC("[";CEL("bestandsnaam"))-1)

Ziet er ingewikkeld uit, maar is het niet hoor. ;)

Wigi

Via pagina-instelling kan je natuurlijk je pagina-einde vast instellen op A4 formaat, zodat je op dezelfde wijze als je koptekst ook hier een vaste voettekst kan plaatsen.

Rest mij eigenlijk nog enkel een grijze paginanummering rechts onder elke pagina en we zijn er !

Iemand enig idee?
Ik ben alvast zeer tevreden met het resultaat.

Bedankt voor alle reacties. Het was mijn 1ste forum en een zeer positieve ervaring. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan