gekleurde strepen in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragos

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Hallo sinds gister avond deed me beeldscherm heel raar ik start hem op en ik zie opeens alemaal gekleurde strepen en dat veranderd van kleur en alles was heel groot nu doet ie het weer gewoon ben meteen virus gaan scannen omdat kijken of misschien virus was.

En hij vond deze virus VBS/GEDZA.A

WAT MOET IK DOEN WANT IK WEET NIET HOE IK HEM MOET VERWIJDEREN ER STOND BIJ DE STATUS VAN DE VIRUS INFECTED OFZO IETS KAN IEMAND ME HELPEN.

alvast bedankt.:thumb:
sorry voor de grote letters maar dat vind ik meestal fijner want is duidelijker voor mij

het komt nu al minder voor die gekleurde strepen maar als dat komt staat er ook zo een hele tekst als eerste staat er deze oorzaak word waarschijnlijk veroorzaakt door het bestand : NV4_DIS iemand enig idee wat dat is en hoe ik het kan weg halen.

ff zoeken

ooh ik heb even bij deze computer zoeken en dan dat bestand ingetikt en laten zoeken in C: maar hij vind het bestand in C:>windows>systeem32 maar als ik die map binnen wil gaan lukt het niet dan krijg ik dit.

Deze bestanden zijn verborgen.
In deze map bevinden zich bestanden die voor een goede werking van het systeem noodzakelijk zijn. U hoeft de inhoud van deze map niet de wijzigen en daar onder kan je dan aan klikken.

De inhoud van deze map weergeven wat moet ik doen.

Laatst bewerkt:
het komt nu al minder voor die gekleurde strepen maar als dat komt staat er ook zo een hele tekst als eerste staat er deze oorzaak word waarschijnlijk veroorzaakt door het bestand : NV4_DIS iemand enig idee wat dat is en hoe ik het kan weg halen.

ff zoeken

ooh ik heb even bij deze computer zoeken en dan dat bestand ingetikt en laten zoeken in C: maar hij vind het bestand in C:>windows>systeem32 maar als ik die map binnen wil gaan lukt het niet dan krijg ik dit.

Deze bestanden zijn verborgen.
In deze map bevinden zich bestanden die voor een goede werking van het systeem noodzakelijk zijn. U hoeft de inhoud van deze map niet de wijzigen en daar onder kan je dan aan klikken.
-----------------------------------------------------------
Dat bestand nv4_disp staat voor NVIDIA COMPATIBLE WINDOWS 2000 DISPLAY DRIVER .
De inhoud van deze map weergeven wat moet ik doen.

Laatst bewerkt:
Leg eens uit, zoiets?

Hier kan ik helaas niets mee, je zult toch iets duidelijker moeten zijn.
Misschien met een screenshot of foto?

Hier kan ik helaas niets mee, je zult toch iets duidelijker moeten zijn.
Misschien met een screenshot of foto?
als het nog is komt zal ik proberen screenshot temaken als ik dat teminste voor elkaar krijg met zo'n beeld maar ik zal is proberen dat zie je het wel

zo het is me eindelijk gelukt hier is ie dan de screen:

druk erop om hem te vergroten

Dat ziet er niet zo leuk uit. Heb je de laatste drivers kunnen installeren van de nVidia site?
De kaart wordt verder goed gekoeld? (even in de kast kijken misschien).

Dat ziet er niet zo leuk uit. Heb je de laatste drivers kunnen installeren van de nVidia site?
De kaart wordt verder goed gekoeld? (even in de kast kijken misschien).

ik snap niet wat je bedoeld

In dat geval zou je misschien de pc beter even naar een reparateur brengen. Als je verder helemaal geen verstand van zaken hebt wordt het wel een heel lang verhaal, en dan is het nog de vraag of we tot een oplossing kunnen komen.
Misschien heb je hier nog wat aan?

het is me gelukt ik had hem verwijderd en opnieuw geinstaleerd ik had alles gevolgd hoe het in die tut stond aleen nu komt het weer maar in het begin zei hij dat het ging om het bestand nv4.disp ofzo iets dat kan je vinden in systeem32 map maar ligt het niet mischien daar aan ?

kan niemand me nou niet helpen want ik had gedaan hoe het moest maar ik krijg het nog ik denk dat het aan die nv4.disp die stuurprogramma van nvidia want dat zei hij in het begin toen het de eerste keer begon dat het beeld zo ging worde?

Zet hier eerst maar eens neer welke videokaart en monitor je hebt en welk OS, XP zo te zien, maar je weet 't niet hè.

Zet hier eerst maar eens neer welke videokaart en monitor je hebt en welk OS, XP zo te zien, maar je weet 't niet hè.

huhm wat ik je kan vertelle is dat ik een videokaart van nvida geforce2 MX/MX 400 heb monitor van sweex windows xp proffesional en os weet ik niet

XP is een OS, operating system dus, probeer eens de videokaartdrivers te herinstalleren, gebruik deze ervoor.

Ook kan je verversingsfrequentie van de monitor net te hoog staan, of het ligt gewoon aan die monitor, een sweex? en welk type?

Zou ook kunnen dat je ook eerst je moederborddrivers dient te herinstalleren, heb je daar nog de CD van?

Anders even met Everst kijken welk moederbord en type erin zit, en bij een merk PC daar de naam en type van opgeven.

wow wat praat jij ingewikkeld maar ik zal nu ff die eerste stap van je doen als het niet lukt hoor je nog van me bedankt

wow wat praat jij ingewikkeld maar ik zal nu ff die eerste stap van je doen als het niet lukt hoor je nog van me bedankt

ik heb de videokaart drivers opnieuw geinstaleerd maar hij doet nog steed zo

als ik met die kleuren beeld krijg start ie wel op maar als ik met gewoon normaal beeld heb gaat hij niet verder na windows laden dan komt er te staan range out ofzo iets en ik heb gekeken video drivers erzaten met uitvoeren dxdiag en als ik ze download krijg ik na die download zo groot beeld van nvidia en dan krijg ik zo rood ding wat meestal zo error is sorry dat ik mischien slecht typ want ik kan het niet echt zien met zo gekleurde en slecht beeld maar als ik ze dus download krijg ik een groot beeld van nvidia en dan krijg ik een error ofzo dat er iets fout is in de nvidia map maar de nvidia map staat dan wel in me pc bij c: dus ik kan die drivers niet instaleren denk ik maar dan komt die error dus en kan ik niet verder

[edit] Er staat dan dat hij geen stuurprogramma's kan vinden maar eerst was het nv4.disp het stuurprogramma
maar als ik dx-diag doe staat er vga.dll die kan hij zeker niet vinden want hij moet nv4.disp vinden en die staat ergens in de map bij system32

dus hoe kan ik ervoor zorgen dan nv4.disp het stuurprogramma wordt inplaats van vga.dll want die vga.dll hoord niet bij nvidia

Laatst bewerkt:
maar hij staat op 60hz en hij moet op 72hz staan maar die kan ik niet wijzigen want er staat dan standaard

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan