• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gekopeerd kader verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wim135

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2007
Berichten
85
gekopieerd kader verwijderen

Het lukt mij niet om een gekopieerd kader dat gemaakt is via vormen en dan rechthoek
om dat weer in 1x te verwijderen uit de gekopieerde regel
De bijlage verduidelijkt het probleem wel
Misschien weet iemand een oplossing?
 

Bijlagen

  • kader probleem.xls
    31 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Hallo wim135,

Is het noodzakelijk dat er een kader wordt geplaatst?
Met deze code wordt er geen kader geplaatst.
Code:
Rows("10:10").Value = Rows("1:1").Value
of, met uitvragen of er een kader geplaatst moet worden.
Code:
Sub kopie()
  
    Rows("10:10").Value = Rows("1:1").Value

       Response = MsgBox("Wilt U ook een kader toevoegen?", vbYesNo, "Kader toevoegen")
    If Response = vbYes Then
       Range("M1").Copy Range("M10")
    Else
       Exit Sub
    End If

End Sub

Met vr gr
Jack
 
Laatst bewerkt:
Het was niet nodig om het kader te kopieren. Het is alleen per ongeluk wel gebeurd
Ik heb mijn applicatie nu aangepast zodst het nu wel goed gaat zonder dat er een kader wordt gekopieerd
Echter
Ik heb dus nu nog een regel in mijn applicatie (database)waar het dus nog fout was gegaan en daar krijg ik het kader niet meer weg, om de database te herstellen. Ik weet dus niet hoeveel keer dat kader over elkaar heen gekopieerd is. Misschien wel 10.000 keer en dat houdt dan in dat ik ook 10.000 keer dat kader 1 voor 1 moet deleten zodat het dan weg is. maar dat is een rot werk ik ben nu al ik weet niet hoe lang bezig met deleten en het is nog niet weg
Ik zoek dus voor het weghalen een betere oplossing desnoods met een makro maar het lukt mij niet om via de makro recorder voor het deleten een makro te maken
 
Hallo

in dat geval volstaat de volgende code,
Hiermee worden alle kaders verwijderd.
Code:
Sub verwijderen()
Dim sh As Shape
  
  For Each sh In ActiveSheet.Shapes
    sh.Delete
  Next sh

End Sub
Met vr gr
Jack
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan