gekopieerde DVD's haperen in DVD speler

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het ligt, volgens mij, aan de DVD speler. Ik heb hier alle opties geprobeerd met branden. Zelfs met een snelheid van 1x. Zoals reeds vermeld, op andere spelers werken de dvd schijfjes goed.
Goldvinger heeft geluk gehad met Philips. Ik heb (als test) voor de aardigheid nog gebeld met JVC met de vraag over firmware. Vergeet het maar, JVC doet het niet. Hun antwoord is: breng de dvd speler naar een reparateur als je klachten hebt. Wat een…f … service. Ik koop nooit meer iets van JVC.
Ik heb inmiddels ook met iemand anders gesproken over dit probleem. Volgens hem hebben de merk fabrikanten een of ander overeenkomst gesloten en gebeurd dit met opzet om kopiëren te ontmoedigen. De HE speler bevalt prima, tot nu toe, hij speelt ALLES af zonder haperen.
 
Het lijkt mij duidelijk dat de duurdere DVD-spelers te gevoelig zijn voor brandfoutjes.
Hoe meer techniek, hoe eerder er iets niet naar behoren werkt....

Heb zelf een goedkoop spelertje van LG. Een foeilelijk ding maar hij draait echt alles.
 
Ben er inderdaad zelf ook achter gekomen dat het aan de DVD speler ligt. Mijn destijds redelijk dure Samsung speler draait ze dus heel slecht af en de relatief goedkope DVD speler van m'n ouders (overigens Philips) draait ze stuk voor stuk goed af. Heb ondertussen dus denk ik al zo'n 20 goede DVD's in de prullenbak gekieperd :confused:
Ik twijfelde nu of ik het gewoon eens moest proberen met zo'n goedkope onbekende DVD speler die de Blokker en dat soort zaken wel eens voor 35 Euro hebben staan, maar vroeg me altijd af of dat wel de oplossing wel zou zijn. Uit jullie verhalen blijkt dat deze waarschijnlijk m'n gekopieerde DVD's wel goed af zaln spelen. Ga nu dus maar even de aanbiedingen in de gaten houden :D
Ook fabriek DVD's haperen in m'n DVD speler overigens behoorlijk snel. Dacht altijd dat het dan aan de DVD's lag en vertrouwde erop dat m'n speler goed was. Ik loop dus achteraf eigenlijk al veel langer met een slechte DVD speler te tobben
In ieder geval iedereen bedankt voor de tips :thumb:
 
Had er ook last van en heel soms nog wel.
weet zeker dat het aan mijn dvd speler legt.
bij mij speelde hij haperend terwijl hij bij kennissen en familie wel goed speelde.
sinds ik een firmware upgrade heb uit gevoerd is het al stukken beter geworden.
ook valt het op dat bij mij de fuji dvd's het beste doen.
heb verschillende merken geprobeerd maar het minste problemen heb ik bij dit merk.
je kan dus eens proberen om van merk dvd's te wisselen.
en ik brand zo langzaam mogelijk.
als ik op 8 speed ga branden dan heb ik voor 99% een haperende dvd.

hoe doe je een firmware upgrade
 
Welkom Styntje,

Je reageert in een topic die bijna een jaar oud is en je vraag heeft niet veel met de openingsvraag te maken. Je kunt beter een eigen topic aanmaken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan