gekoppelde foto's van plaats veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit dus:

UPDATE grafgegevens SET
foto1 = Replace([Foto1],"D:\Els Verheyen\Pictures\Erfgoed\kerkhof Nieuwenrode\","F:\afbeeldingen\kerkhof Nieuwenrode\")WHERE [foto1] Is Not Null,
foto2 = Replace([Foto2],"D:\Els Verheyen\Pictures\Erfgoed\kerkhof Nieuwenrode\","F:\afbeeldingen\kerkhof Nieuwenrode\")WHERE [foto2] Is Not Null,
foto3 = Replace([Foto3],"D:\Els Verheyen\Pictures\Erfgoed\kerkhof Nieuwenrode\","F:\afbeeldingen\kerkhof Nieuwenrode\")WHERE [foto3] Is Not Null,
foto4 = Replace([Foto4],"D:\Els Verheyen\Pictures\Erfgoed\kerkhof Nieuwenrode\","F:\afbeeldingen\kerkhof Nieuwenrode\")WHERE [foto4] Is Not Null,
foto5 = Replace([Foto5],"D:\Els Verheyen\Pictures\Erfgoed\kerkhof Nieuwenrode\","F:\afbeeldingen\kerkhof Nieuwenrode\")WHERE [foto5] Is Not Null,
foto6 = Replace([Foto6],"D:\Els Verheyen\Pictures\Erfgoed\kerkhof Nieuwenrode\","F:\afbeeldingen\kerkhof Nieuwenrode\")WHERE [foto6] Is Not Null;
Code:
UPDATE grafgegevens SET 
foto1 = Replace([Foto1],"D:\Els Verheyen\Pictures\Erfgoed\kerkhof Nieuwenrode\","F:\afbeeldingen\kerkhof Nieuwenrode\")WHERE [foto1][B])[/B] Is Not Null;

[/QUOTE]
hij reclameerde voor dat haakje achter [foto1] en voor ; wat ik al vervangen had door , maar dan gaat het ook niet.

Ter verduidelijking:
Ik heb een Schijf F, die Erfgoedcel noemt, daarin zit een map afbeeldingen, in die map zit kerkhof Nieuwenrode en in die map zitten 6 mappen met de naam kerkhof Nieuwenrode D1, kerkhof Nieuwenrode D2, kerkhof Nieuwenrode D3, kerkhof Nieuwenrode D4, kerkhof Nieuwenrode D5, kerkhof Nieuwenrode D6. Daarin zitten de foto's van de graven. Dit zijn 6 verschillende mappen omdat het kerkhof verdeelt is in 6 aparte plannen.
Zo heb ik 3 kerkhoven, waaronder nog kerkhof Ramsdonk en kerkhof Kapelle-op-den-Bos
Het kerkhof van Ramsdonk heeft ook 6 mappen.
Het kerkhof Kapelle-op-den-Bos heeft 4 grote mappen, met daarin nog eens 4 kleinere omdat dit een veel groter kerkhof is met veel meer graven.

En dan nog, ik zou dat wel willen doen die foto's in een aparte tabel steken maar alles is al zolang geleden dat ik geen idee heb hoe ik daar moet aan beginnen dus...

Ik snap niet helemaal wat je probeert te doen. Ik heb de query getest op jouw database met één fotoveld, en dat zag er prima uit. Nogmaals: steek geen tijd meer in de huidige tabel, maar los éérst het normalisatie probleem op door de foto’s te verplaatsen naar een aparte tabel en in één veld. Daarna is het aanpassen makkelijker dan het inschenken van een glas melk…

Je bent nu onze tijd aan het verdoen, en je eigen.

Je bent nu onze tijd aan het verdoen
Dit vind ik een beetje sterk: iedereen antwoordt hier helemaal vrijwillig en niets verplicht je om deze topic te antwoorden. Dus als je vindt dat je hier je tijd verknoeit kan je gemakkelijk iets anders vinden om te doen.

Dat laatste is natuurlijk niet nodig; je kunt best met één query uit de voeten, want je hoeft de query maar één keer te gebruiken. Dus je maakt de query (zoals ik 'm ook al heb gepost vandaag) en die voer je één keer uit. Vervolgens pas je de veldnaam aan in het Ontwerpvenster, en in de regel <Wijzigen in> verander je dan [Foto1] in [Foto2] (op alle plekken uiteraard) en dan voer je de query nog een keer uit. En dat herhaal je voor alle fotovelden. Daarna kan je de query opslaan voor een volgende keer. Die zal je nodig hebben als je onze tips niet opvolgt :).

Nogmaals, en dat is de laatste keer dat ik het schrijf: stop met deze manier van werken, en gebruik onze tips. Anders blijf je hier vragen stellen met zeer voorkomende problemen. En we willen het hier in het forum uiteraard zo rustig mogelijk houden, we zijn zeer gesteld op rust :). Maar zonder gekheid: zorg ervoor dat je database in orde is. Dat is hij nu dus echt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan