gelijk inloggen maar ook switchen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarrellDD

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2010
Berichten
111
Hallo Helpmij Helpers;

Ik heb 2 accounts op me computer.
1. voor Gewoon gebruik
2. voor het opnemen van video's
kan je nu zo maken dat als je hem opstart. (dan moet je je account selecteren en wachtwoord invoeren.)
dan je dan je account niet hoeft te selecteren maar gelijk je wachtwoord in kan voeren.
en altijd nog Andere gebruiker kan selecteren...
Alvast heel erg bedankt!

GR. DarrellDD
 
Uhm nou ik zit in de Topic van Windows 7 dus dat lijkt me logisch... (niet verkeerd opvatten hoor!, Niet boos bedoeld..!)


PS: Misschien kan je tweaken?
 
Haha. Windows 7 dus. Excuses ik had er niet goed over gekeken. Je hebt al 2 account's aangemaakt met wachtwoorden?
 
Ja en Nee mijn gewone account Heeft een wachtwoord en het andere is een gast account zonder wachtwoord.
 
oh tuurlijk. Je moet het niet instellen als een gast account ;) Je moet er een gewoon account van maken!

Weet je hoe dat moet?
 
Ja maar als je dan je computer aan zet dan start ie op.... en dan krijg je gelijk dat je je wachtwoord in moet voeren. maar als je dan naar gast account wil kan je op andere gebruiker klikken. en dan kan je het gast account of het gewone account selecteren. Snappie?

Of gebeurd dat gelijk als het gast account is ingeschakeld?
 
Dat snap ik. Maar een Gast account heeft te weinig rechten. Als eerste zou ik een account er bij aanmaken.
 
Als je een account heb aangemaakt met wachtwoord... Dan kun je hem switchen.
 
Dat begrijp ik maar kijk.

Je zet je computer aan. Hij start op en dan kom je bij het inlog scherm. Dan kies je je account. Typt je password in en hij logt in Ready voor gebruik.
Nu zo:
Je zet je computer aan. Hij start op en dan moet je gelijk het wachtwoord van je gewone Account invoeren. Hij logt in en ready voor gebruik.
Iemand van je familie komt binnen en wilt even op internet en je switch over naar gast account.

OF

Je start je computer op............ je komt bij het inlog scherm hij staat op gewone account inloggen. Nee ik wil Gast account dus ik klik onder mijn Password balkje bij mijn inlog scherm op verander gebruiker en log in op gast account.
snap je het nu?
 
Tuurlijk. Dan moet je steeds gast account aan en uit zetten.
Daar kan ik voor jou wel een makkelijke applicatie maken hoor. Dan hoef jij maar op 2 knoppen te drukken en het werkt!
 
Dan kan ik zelf ook... (ik ben programmeur...)
Maar goed ik dacht dat dat gewoon kan zonder een programma voor het aan en uit te zetten.
 
Ja kan wel. Bij configuratie scherm. Gebruikers > gast > uitschakelen/inschakelen
 
Hoi,
kijk of je hier wat mee kan of bekijk de mogelijkheden.
windowstoets + r
typ
control userpasswords2
enter
of typ
lusrmgr.msc
enter
 
Laatst bewerkt:
Ja! Ik heb het hier gevonden! Heel erg bedankt, GR. DarrellDD!
 
Graag gedaan en succes verder. :thumb:
(klik even op "zet status opgelost" in de blauwe werkbalk, boven de beginposting v.d. site). :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan