• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gelijktijdig openen 1 doc op 2 pc's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Takkebos

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Is er een methode die het mogelijkmaakt om 1 excel-document gelijktijdig open te hebben op 2 pc's? Dus niet op een pc open en op de andere read-only met evt een melding als doc gesloten is op andere pc.

Dit zou ik graag willen ivm 2 werkplekken op mijn netwerkje en ik wel eens vergeet het doc te sluiten op de ene pc, waardoor ik nogal eens 3 trappen in huis moet op-/afdenderen om doc te sluiten, alvorens op de andere pc weer te kunnen invoeren/wijzigen

nee volgens mij niet maar...

je zou volgens mij een macro kunnen maken die je sheet na een bepaalde tijd afsluit. (met of zonder opslaan etz...)

Alleen hoe ..geen idee ben nog niet zo thuis in VBA dat ik ook weet hoe je dat zou moeten maken.

zie zo voor me dat je om de zoveel tijd een melding ontvangt
of je wil doorwerken antwoord je niet binnen zoveel seconden dan wordt je document afgesloten.

is dat wat?

Extra---Beveiliging---Gedeelde werkmap beveiligen... misschien?

Ik heb geen idee hoe een macro gemaakt moet worden, dus dat sla ik maar over.

De optie om via Extra---Beveiliging---Gedeelde werkmap beveiligen... iets in te stellen werkt niet, doc is niet beveiligd.

Nog andere tips?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan