• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geluid als een cel een bepaalde waarde haalt

Status
Niet open voor verdere reacties.

michielaliasv

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2008
Berichten
108
Goede morgen,

Is het mogelijk om een waarschuwingssignaal te krijgen als een cel een bepaalde waarde bereikt. in mijn geval als waarde 0 of > 0 is. Thanks
 
is het dan de bedoeling dat er niks hoger of lager dan 0 in mag worden gevoerd? Dus zodra je een getal lager dan 0 in voert krijg je een waarschuwing dat je dat niet kunt/mag in voeren...
 
nee het is dynamisch, dus elke keer verandert de waarde in de cellen, dmv v-lookup komen de laagste waarden bovenaan. indien een van deze waarden negatief is wil ik graag een piepje horen?

dus indien een van de cellen j3 t/m j15 een negatieve waarde krijgt dan een piepje
 
nee het is dynamisch, dus elke keer verandert de waarde in de cellen, dmv v-lookup komen de laagste waarden bovenaan. indien een van deze waarden negatief is wil ik graag een piepje horen?

dus indien een van de cellen j3 t/m j15 een negatieve waarde krijgt dan een piepje

En met voorwaardelijke opmaak cellen in een felle rode kleur zetten is geen optie?
 
Dat heb ik al, maar dan moet ik gedwongen continue naar het scherm kijken, als ik een piepje hoor dan kan ik ook ander werk doen tussendoor.
 
Je kan in VBA via het commando Beep een ... biep laten horen.

Mijn idee zou zijn om dat in een Worksheet_Change event te steken, dat dan test of bepaalde cellen gewijzigd zijn of niet.

Voorbeelden van zo'n event staan bij honderden op het forum hier.

Wigi
 
dank, heeft dit een grote invloed op de snelheid, aangezien ik er nu al problemen mee heb
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan