geluid/beeld hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Ik vermoed dat mijn wireless pci-kaart er voor zorgt dat om de zoveel tijd ( 2 minuten ong.) het geluid en/of beeld begint te haperen van b.v. Winamp of Windows media speler (halve to hele seconde). Ik denk dat de kaart dan een sigaal uitzendt waardoor er veel processortijd of intern geheugen wordt gebruikt. De tijd is te kort om te kijken bij Taakbeheer wat er nu daadwerkelijk gebeurd, maar lastig is het wel. Op de site van de fabrikant (sweex) staat natuurlijk niets en reageren op e-mail doen ze ook al niet. Voor de rest draait alles goed, maar toch zou ik hier van af willen. Weet iemand hoe ik dat zou kunnen verhelpen? Gr. Erik.
p.s. tijdens zo'n hapering zie ik bij het statusscherm van het wirelesskaartje ook geen onderbreking van het signaal of een verslechtering van de kwaliteit. Ik draai met XP-pro op een amd xp 2000+ met 256 mb intern.

Laatst bewerkt:
ou ook wel eens aan een tejkort van je werkgeheugen kunnen liggen. 256 MB is niet overdreven veel voor XP Pro. Draaien er veel procssen op de achtergrond?

Nee, alleen winamp en nav 2004, verder draait er niets. Verder heb ik ook nog een pc, p166 met 32 mb en win 98 waar een q-tec wireless kaart in zit en die doet het prima zonder haperen. heb net nieuwe drivers gedownload en geinstalleerd, maar moet nog kijken of dat DE oplossing zal zijn. zit nu niet achter die pc namelijk.

Kijk voor de zekerheid eens bij taakbeheer (één keer Control ALt Delete) op het tabblad processen. Kan je gelijk zien hoeveel geheugen ze gebruiken. Vergis je vooral niet in NAV 2004, die is redelijk zwaar.

Ik heb een nieuwe(re) driver geinstalleerd, maar kan pas vanavond kijken of het probleem dan weg is. Wanneer ik in Taakbeheer kijk, ook tijdens de haperingen, zie ik niks vreemds. Het processorgebruik schiet niet omhoog. Het ligt ook niet aan Winamp of een andere multimedia-speler, ik heb het probleem bij alle soorten spelers die geluid of en/of beeld weergeven.

Door een zeer snelle reactie van Realtek heb ik de oplossing. Het lag inderdaad aan de drivers van de chipset. Na het installeren van de nieuwste drivers voor de 8180 chipset is het gehaper, vooralsnog, verdwenen. Gr. Erik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan