geluid bij pagina (mouse over)

Status
Niet open voor verdere reacties.

4eric

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2000
goedemiddag,

Het is me gelukt om wat mouse over geluidjes aan een voor mij eerste eigen aan elkaar gepeuterde webpagina toe te voegen.
Wel hoor ik van kennissen dat bij de 1 ze het wel prima op de achtergrond doen en bij de ander media player open schiet.
Moeten zij iets in hun ( internet ? )instellingen veranderen of ik ?

groeten Eric
Ik werk met dreamweaver mx (althans doe daartoe een poging )

Hai 4eric...
't probleem ligt bij de andere en wel omdat zij waarschijnlijk 'n second downloader hebben lopen.. laten we zeggen "Real Download"...elke keer dat zij met de mouse over jou link gaan, gaat bv "Real Download" dat geluidje van jou eerst op de harde schijf zetten om 't vervolgens aftespelen....Of er 'n simpele oplossing voor is weet ik niet, ik heb er geen kunnen vinden , dus heb ik ze in Flash Mx gemaakt, en die doen het wel zonder probleem....Maar mischien weet iemand anders 'n andere oplossing....
Groetjes en Succes
de Paulus

Ik denk dat ik je wel kan helpen. Om wat voor geluidsbestandjes gaat het?

Er zijn namelijk verschillende manieren om geluidsondersteuning in je site op te nemen.

Geef ook even het script wat je gebruikt (in een zip)

mouse-over probleem

goedendag

dank voor de reacties
1) aan Paulus: Hoe kun je zien of er een "second" downloader loopt en kan je die uitzetten of (tijdelijk) verwijderen ?

2) aan Wernand :het scriptje

onMouseOver="MM_controlSound('play','document.CS1057908569421','muziek/rattle.mp3')"
Ik hoop dat je dit bedoelt

groeten

Eric

Weliswaar wordt de mp3 file in javascript geopend maar de internet exlorer ziet dit ook als link. Het normale gedrag van de internet explorer is als deze een muziek bestand ziet in een url welke voorkomt in het lijstje te openen (bekende) bestanden zoals mp3, avi, wav enz. het geregistreerde pakket daarvoor opend. Dus in het geval van mp3 bestanden zal de internet explorer de default player openen om dit bestand af te spelen.

Er zijn allerlei muziek player programma makers, die bij installatie vragen of ze de default player voor de internet explorer moeten worden. Deze player zal dan in het geval van een url, de player gebruiken voor het afspelen van een mp3 bestand.

Daarnaast is het zo dat een mp3 bestand voor mensen met een analoog modem erg groot is, het mp3 bestand converteren naar wav is al helemaal geen optie want dit bestand wordt dan makkelijk 5 keer groter, om ervoor te zorgen dat anderen ten alle tijden de muziek bestanden kunnen horen moet je dit bestand converteren naar een formaat die niet standaard wordt opgestart door ingebouwde players.

Wat een mogelijkheid is, is het bestand converteren naar een *.au of *.snd formaat van Sun en dit bestand dan laden in een java applet of je gebruikt er een flash bestand voor. De mediaplayer kan geen flash bestand of java applet afspelen.

Verder kan ik melden dat bij een conversie naar een flash of java uitvoering de kwaliteit sterk achteruit gaat.

Dan is er nog een mogelijkheid die maar voor wenig mensen gelden, en dat is het gebruik van een streamingserver. Dan heb je geen kwaliteit verlies. Maar goed niet iedereen heeft een streaming server, en ik zou ook niet weten waar je gratis gebruik kan maken van een streaming server.

Een streaming server zorgt namelijk ervoor dat je geen verbinding legt naar een bestand maar naar een hosting. Dus daar kunnen de ingebouwde players niets mee. De streamingen die dan door een streaming server worden aangeboden kan op een aantal manieren worden ingebouwd in de website, vaak wordt daarvoor in de praktijk de mediaplayer verborgen in de site gebouwd.

Ach, ja.. het is wat met de multimedia ondersteuning op het internet. Dit zal naar de toekomst toe nog vele malen verbeteren.

:D

Nou Wernand niemand kon 't better uitleggen...Hoewel

Verder kan ik melden dat bij een conversie naar een flash of java uitvoering de kwaliteit sterk achteruit gaat.
Als je zo'n mouse over script in Flash maakt is 't betand wel .swf, maar 't media blijft bv MP3...dus kwaliteit blijft goed. alleen je media speler spelt 't bestand niet af, maar je Flash player...( ok, ook 'n soor media player)

Groetjes
de Paulus

mouse over probleem

goedenavond beiden

Dank voor de uitgebreide info.

Na het 1 en ander bestudeerd te hebben zou een oplossing dus kunnen zijn :
Windows media player opnieuw laten configureren door deze en/of gene en in ieder geval flash player laten ophalen.
Wat zou in het bestandstypen afspelen bij wmp niet aangevinkt moeten zijn om te voorkomen dat die steeds opent als je muis er over heen gaat .

groeten

Eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan