Geluid blijft af en toe hangen (jam)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zeer waarschijnlijk is je pc dan overbelast op dat moment. Draai je Win7 op de minimum requirements of heb je een normale of vette pc die win7 draait.
Probeer ook 1s de hdd te defragmenteren (niet als je ssd hebt).
Ik heb dit probleem ook met mijn oude pc gehad, al1 toen ik tijdens het muziek luisteren de scrollbar naar beneden verplaatste.
 
Werkgeheugen.JPGNou het is niet de nieuwste pc meer maar zeker ook niet oud. Eind 2008 met de volgende specs:

D10X403 1 €1.056,95
XPS 420 Q6600 Quad Core Processor 2.40GHz, 1066Mhz FSB, 8MB cache 1
50 Euro off (Incl. VAT) 1
English - XPS 420 System Docs (EUR power cord) 1
XPS 420 Resource DVD 1
Memory 4GB Dual Channel DDR2 800MHz [4x1024MB] Memory 1
19-in-1 Bluetooth Media Card Reader 1
Hard Drive 1TB Serial ATA Non Raid (2x500GB) 7200Rpm Dual HDD Config 1
DVD+/-RW (read/write) 16x max and DVD (Reader) 16x (2 drives) 1
ROXIO Software Creator / MYDVD 10.1 1
Display : 20in E207WFP European Black Widescreen Value (1680 x 1050) TCO99 DVI-D 1
Video Card 256MB ATI Radeon 2600XT 1
Audio Integrated HDA 7.1 Dolby Digital capability 1
TV Tuner PCIex1 card with remote control 1
No Speaker Required 1
Wireless : Internal Wireless 802.11n PCIe Card 1
No Mouse 1
Keyboard : Dutch (QWERTY) Dell Multimedia USB Black 1
Operating System : Dutch Windows Vista Home Premium SP1 (32Bit OS) with Recovery DVD 1
Dutch Microsoft Office 2007 Basic 1
Adobe Elements Studio Software (incl Photoshop, Premiere and Soundbooth)-ENG 1
Dell Support Center 2.0 1
Dutch McAfee 9 Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery CD) 1
1Yr XPS Premium Warranty Support - Priority Call In and Onsite Support 1
No Warranty Upgrade 1
To access Online Training or free trial, please go to www.learndell.com/euro to register
1
XPS Desktop Order - Netherlands 1
Road Freight Charge Per Unit 1-10 unit 1

En op dit moment is dat:

zie bijlage!!!
 
Laatst bewerkt:
De pc zou het tijdens standaard-normaal gebruik aan moeten kunnen.
Ik zou de taakbeheer starten (<ctrl> <alt> <del>) en dan naar prestaties gaan.
Is het balkje van de processor/werkgeheugen hoog?
Als je de pc na een nachtje uit hebt gelaten en in de ochtend opstart heb je het dan ook?
Ik denk nl. dat het met de processor gebruik/hitte te maken heeft.
 
IE is nu zo'n 93.000 en Svchost 60.000 kb en nog een keer IE explore 45.000 de rest is allemaal lager. ps wat is eigenlijk Svchost?
 
0 tot 10% erg laag dus geheugen is daar 1.12 gb overigens heb ik dit taakbeheer vaststaan in mijn balk.
 
En als je via rechtermuisknop computer eigenschappen geavanceerde systeeminstellingen gaat en klikt op instellingen bij prestaties en geavanceerd.
Hoe groot is het totale wisselbestand?
 
Ik zag in je bijlage dat je 1611mB gebruikt en 2480mB beschikbaar had terwijl je bij je werkgeheugen 1.12 gB gebruikt.
Heb je het werkgeheugen al getest? Via http://www.memtest.org/ kun je een gratis prog downloaden en branden om buiten Windows je werkgeheugen te testen.
 
Het vreemde eraan is dat het wisselbestand gebruikt wordt terwijl er nog genoeg werkgeheugen over is om te gebruiken.
Ik heb momenteel 4gB erin zitten en laat het automatisch beheren, er wordt 4003mB toegewezen, aanbevolen is 6004mB.
 
Welke moet ik precies downloaden? Ik zie daar zoveel staan?
 
Is het de bedoeling dat ie eerst op een schijf wordt gebrand?
 
Ja inderdaad op een cd-rom. Als je de cd-rom in de computer stopt en de computer opnieuw opstart begint memtest waarschijnlijk automatisch.
Wanneer memtest niet opstart moet de boot order/sequence veranderd worden in het Bios.
 
Heb de cd gebrand en laten uitvoeren via boot. Mij was alleen onduidelijk hoe lang dit ging duren. Na 2 uur en 15 minuten heb ik maar op escape gedrukt. Volgens mij repeteert hij steeds opnieuw. Zo lang kan het toch niet duren? Had ook een report verwacht maar die zie je ook niet, vreemd. Anyway ik zie geen fouten. Zie bijlage!
 

Bijlagen

  • DSC02275.jpg
    DSC02275.jpg
    93,4 KB · Weergaven: 19
Dat ziet er goed uit. Zo te zien heeft ie het 4x getest. Staat onder pass. En heeft tijdens die 4x g1 fout gevonden. Het lijkt er in ieder geval op dat het werkgeheugen en de processor goed is. Aan overbelasting kan het ook niet liggen want die gegevens klopte ook.
Omdat ie het ook gedaan heeft in Win7 vraag ik me af of het aan de drivers ligt. Maar zo te zien heb je dat ook al geprobeerd. Probeer anders nog een x via deze site: http://support.euro.dell.com/support/downloads/index.aspx?c=nl en voer je servicetag in. Die servicetag staat waarschijnlijk ergens op de behuizing.
De boxen lijkt mij onlogisch dat dat een jam veroorzaakt.
Verder houden we de softwareinstellingen en hardware zoals moederbord over.
Maar omdat je het ook in youtube hebt lijkt het me niet aan de software te liggen.
Waar heb je de geluidsuitgang op aangesloten?
Krijg je de problemen ook bij de geïntegreerde boxen?
Heb je ook iets van een microfoon aangesloten op de pc/geluidsingang?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan