Geluid blijft via speakers ipv hoofdtelefoon?

Status
Niet open voor verdere reacties.

musebliss

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2001
Ik heb een Asus laptop F3F model, wanneer ik echter mijn hoofdtelefoon verbindt of aansluit aan een receiver van audio installatie blijft geluid uit speakers van laptop komen ipv uit hoofdtelefoon of uit andere speakers. Daaruit hoor ik dan wel een heel stil onzuiver geluid maar meeste geluid blijft zelf uit laptop komen.
Ik heb dit ook al gedaan maar dit bracht ook niks op:
menu start -> uitvoeren -> type mmsys.cpl -> tabblad volume -> knop geavanceerd onder kopje "luidsprekerinstellingen" -> hoofdtelefoon.

Zou dit een hardware probleem kunnen zijn?

Heb je ergens een FN toets zitten
1941_10.jpg

En een toets met een luidsprekertje met een streep erdoor

Er is wel een functietoets met speaker op maar dan gaat het volume op "mute", dus ook geen geluid via hoofdtelefoonuitgang.

Leg dan even uit hoe je het audiosignaal van je laptop naar die audioreceiver brengt.
Of als ik het niet goed begrepen heb, leg uit waaruit je geluid wilt hebben, als dat niet je laptop mag zijn.
Welke verbindingskabels heb je gebruikt?

Laatst bewerkt:
Er is geen andere line- uitgang dan de speaker aansluiting...

hmm. Ik was ze nog niet eerder tegengekomen. Een laptop of geluidskaart zonder Line-Out
Maar als dat dus bestaat, weet ik geen andere oplossing dan de laptop openschroeven en de kabeltjes verwijderen die naar de speakertjes gaan. Maar dat is dan wel een drastisch definitieve oplossing.

Ik zou eerst toch maar even op zoek gaan naar een Line-out of zoek even in de handleiding waar deze zit. Meestal zitten deze dicht bij elkaar. Mic-In , Line-In , Line-Out , Koptelefoon-Uit Vaak wordt dit met symbooltjes aangegeven.

Er zijn 2 aansluitingen voorzien waar mini jack aansluiting inpast. Ik vermoed één Line-out (of hoofdtelefoon uitgang) en andere waarschijnlijk microfoon? Meer aansluitingen zijn er niet....

Probleem is ondertussen opgelost. Het was wel degelijk een hardwarefout. Een dikke pluim voor service van Asus !! Notebook bij mij tuis komen halen met koerierdienst en week nadien perfect hersteld terug gebracht, telkens vanuit Nederland naar Belgie !! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan