Geluid computer loopt niet synchroon met Alesis Q 49

Status
Niet open voor verdere reacties.

philipbergwerf

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Hallo iedereen,

Ik heb pas een midi controller gekocht om op de computer muziek mee op te nemen.

Het geluid loopt niet sychroon en als ik iets in speel loopt alles net een kwart van een seconde achter. als ik een toets gewoon in duw hoor je het geluid ook wat later. daarom is opnemen voor mij onmogelijk. wat kan ik hier aan doen?

De controller is verbonden via een midi usb kabel. zou een normale midi kabel sneller werken?

nog een vraag. ik gebruik het programma live lite alesis edition. er zitten hele mooie samples bij maar mijn computer kan dit niet aan. als ik een simpele piano speel gebruikt hij al 30 % van het geheugen en een synth string gaat bij twee tonen tegelijk aanslaan al schokken. moet ik dan een betere geluidskaart hebben of iets anders?

alvast bedankt voor de reacties.

groeten philip

GEef eens wat meer info over je computer. Wat voor een hardware?
WElke windows versie?
Heb je de meest recente drivers/software van de website van je midi controller gedownload en geinstalleerd?

mail

Voor mijn controller is geen driver instalatie nodig. Hij hoort meteen te werken en aangezien het programma bij de controller zat, denk ik niet dat het een driver is. Maar ik zal toch eens kijken op de site van Alesis. klikklikklikleesleesleeszoekzoekzoek... Nou, als ik naar een driver zoek krijg ik alleen maar andere apparaten van Alesis.

Als ik de usb kabel in mijn pc stop, word er wel automatisch een stuurprogramma geïnstalleerd.

Hopend op antwoord...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan