geluid digitale ontvanger werkt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thea41

Verenigingslid
Lid geworden
4 jun 2001
Berichten
1.256
We hebben pas een nieuwe tv, nu willen we de digitale ontvanger/recorder weer aansluiten (was kapot, is gemaakt), maar nu krijgen we het niet meer voor elkaar om het geluid via onze Bose 321 te laten lopen. We krijgen alleen geluid via de tv.

Bose 3-2-1 serie 3
Sony KDL 46HX750
Humax 5050c

deze apparatuur hebben we.

We hebben de boekjes erop nageslagen, zwager erbij gehaald, maar niets helpt...
Wie weet wat te doen?
 
Hallo Thee,

Hoe is ie aangesloten aan de TV? HDMI?

Optische kabel tussen TV (onderkant) en Bose set?
 
Laatst bewerkt:
Ja met HDMI en scart (is niet nodig toch?)
Nee, geen optische kabel.

Het gekke is voordat de digitale ontvanger kapot ging deed het digitale geluid het prima via de Bose.
Alle snoeren hebben we achter de tv laten liggen, dus er is geen snoertje weg...
 
En hoe hadden jullie de Bose aangesloten? (Met de oude TV)
(Als je HDMI gebruikt is scart inderdaad niet nodig)
 
Laatst bewerkt:
Ja dat is nu de vraag..
We hebben toen allebei de tv's naast elkaar gezet en alle stekkertjes gewoon overgezet naar de nieuwe tv; toen werkte het perfect.
Maar nu is die digitale ontvanger een aantal weken weggeweest en nu weten we t niet meer......:(
 
Geluid van de Humax zal toch op 1 of ander manier naar de Bose moeten. :)
En beeld van de Humax naar de TV.
Als je hier kunt omschrijven wat voor kabels je allemaal wel hebt (Zijn verschillende mogelijkheden afhankelijk van wat voor kabels je hebt) kan ik mogelijk een tip geven hoe aan te sluiten.
 
ik heb foto's van de situatie gemaakt, misschien heb je er wat aan.

verder heb ik nog 2 snoeren over met van die tulpstekers... één met rood/wit en één met zwart/roodDSC06841aaa.jpgDSC06842aa.jpg
 
Hoi Thea,

Sluit hem eens als volgt aan:

Humax > HDMI > TV
Humax - Audio L/R > Tulp kabel (grijs nu op Humax) > Bose - Audio in TV (Wit / rood in wit vlak)
Alle ! ander kabels los halen. (Behalve coax kabels :))
Dus geen tulp of Scart meer in TV en maar 1 HDMI.
In Humax HDMI (naar TV) En Tulp naar Bose.
In Bose alleen Tulp. (Van Humax)

Aansl.JPG
 
Laatst bewerkt:
Ik ga een poging wagen straks, bedankt alvast!
 
ik heb gedaan zoals jij t beschreef:

ik had wel zacht geluid (terwijl ie toch op 50 staat, de bose), maar ook een verschrikkelijke brom, die harder was dan het geluid...

ik heb dr een foto van gemaakt...(niet van t geluid...haha:D)
 

Bijlagen

  • CIMG6470.jpg
    CIMG6470.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 258
  • CIMG6472.jpg
    CIMG6472.jpg
    98,6 KB · Weergaven: 89
verder heb ik toch die 2e HDMI aan moeten sluiten, anders had ik geen beeld...HDMI>Bose>Tv (raar eigenlijk)

om die brom eruit te halen, heb ik de stekker van de bose eruit gehaald, maar nu doet ie helemaaaal niks meer....grrrrrrr:evil:
 
Hoi Thea,

Verander de stekkers even volgens bijgeleverde plaatje.
HDMI er wel weer uit. (Bose) Mogelijk dat je kabel in TV op ander HDMI aansluiting moet zetten.
Aansl_2.JPG
 
Hallo BikerBill, we hebben digitaal geluid!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mag ik je heel erg bedanken voor je hulp? Bedankt!!!!!!!!:thumb:

Alleen hebben we toch die HDMI van Bose naar de tv wel aangesloten anders hadden we geen beeld bij een DVD.

Maar alles werkt perfect!!

Ik heb maar gelijk een foto van de achterkant gemaakt, dan weten we voor een volgende keer hoe het zit ;)

Groetjes en nogmaals bedankt hoor,
Thea.
 
Geen dank Thea. Gelukkig. :)
Wil de pret niet drukken maar je geluid is op deze manier nog wel analoog. (niks mis mee hoor.)
Zou je echt digitaal willen gaan (en waar beschikbaar zelfs surround) zou je de grijze kabel moeten vervangen door een optische toslink kabel tussen de Humax en de Bose.
(SPDIF op Humax naar Optical audio in op de Bose.)
Maar in iedergeval veel kijk en luister plezier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan