Geluid doet het niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan3189

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2008
Ik heb een probleem met mn geluid.
Sinds 3 dagen kraakt het uit mn boxen als ik een mp3tje afspeel via WMP Winamp of wat dan maar ook. Weet iemand misschien waar ik zou kunnen kijken of ik dit probleem kan oplossen.

één ding weet ik cker. mijn geluidskaart doet het gewoon nog want ik heb een andere geluidskaart geprobeerd en het was nog steeds een grote bende.
En ik weet niet waar ik het zoeken moet maar ik word er steeds minder vrolijk van.

staat er wat verkeerd in aparaatbheer??
en de goede drivers geinstalleerd?

ik heb nieuwe drivers al gedownload en geinstalleerd maar zonder resultaat.

In apparaatbeheer staat niet iets verkeerd.

Het lijkt wel alsof de computer (is die niet maar goed) druk bezig is met het één of het ander.

Heb je gewoon al eens geprobeerd met andere boxjes want je zegt dat het met een andere geluidskaart ook al niet goed werkte...

test je geluid eventueel met een headset of een hoofdtelefoon

Ja heb ik ook gedaan, ik heb 2 surround systems erop gezet en 3 setjes boxen van philips gewoon voor de computer. Maar het mocht niet baten

bekijk eens je geheugen en cpu gebruik als je geluid begint te kraken..

voor mij het zelfde probleem,
op het begin doet die het gewoon en na een tijdje gaat die stotteren of ruizen ik weet het niet precies. met boxjes doet die dat ook (laptop) .
het lijkt wel of me laptop over verhit raakt ofso ?

de proccessor gaat de hele tijd op en neer als het kraakt. Geheugen gebeurt nix mee

voor mij het zelfde probleem,
op het begin doet die het gewoon en na een tijdje gaat die stotteren of ruizen ik weet het niet precies. met boxjes doet die dat ook (laptop) .
het lijkt wel of me laptop over verhit raakt ofso ?

de temperatuur kan je testen met het programma speedfan moest je denken dat het daaraan ligt...

@stefan: Maar het is dus niet zo dat het cpu gebruik altijd aan de hoge kant blijft zo rond het maximum ofwel?

je zou dan eens systeemherstel kunnen uitvoeren naar een aantal dagen terug :thumb:

nee de meter struitert elke keer weer naar 2% en dan weer naar 57 of iets in de tachtig en dan weer terug naar 2%

Ik heb een systeem herstel gedaan naar een 2 maand terug (toen ik er nog geen problemen mee had) maar het heeft niet geholpen.

is het michien gedemt kijk naar het pictgram (luidspreker) op de taakbalk van windows. Als er een rood streepje door hen staat, dan is het geluid gedemt en je moet er op klikken en dan staat daar wel ergens alles dempen die moet je dan niet aan vinken.

Hoi,

Geluidskaart eens in een ander slot geprobeerd?
Heb je 3 dagen geleden iets veranderd en of geinstalleerd ?
Zet al je microfooninstellingen eens op dempen.
En je kunt soms ook een vinkje zetten bij een Boostinstelling..deze moet af staan.

t zijn maar wat suggesties , maar sukses..Ed..:)

Hallo ED V

Geluidskaart in een ander slot heb ik geprobeerd maar dit werkt niet, ook het vinkje bij microfoon dempen werkt niet. en waar zit dat met die boostinstelling. die kan ik niet vinden.

In elk geval bedankt voor je reactie.

Hoi Stefan.

Niet elke software behorend bij een geluidskaart heeft de optie Boost.

Heb je ook een Audio Manager ?

Heb je ook de suggestie van jelpot uitgetest namelijk met een koptelefoon?

Toen je die andere boxjes had aangesloten zijn er toen wel nog een paar dezelfde snoeren gebruikt?. Misschien is er een snoer niet goed meer of een stekkeraansluiting.

Is het altijd of alleen maar soms?

Is het ook bij windowsgeluiden bijvoorbeeld het geluid bij opstarten of afsluiten?

ED

koptelefoon heb ik ook geprobeerd maar zonder resultaat.

Het is niet bij het aanmeldings(opstart) geluid dat het geluid slecht is.

Het geluid in de media spelers hapert vaak.

En wat ik al eerder zei: ik heb veel media players gebruikt.

Bij BPM is het het ergst met het geluid. Ik heb er nog nooit last mee gehad maar sinds een anderhalve maand wel.

Ok....zal je een geheimpje verklappen wat veel mensen niet weten..:)

Ga naar de volgende map : c:\WINDOWS\system32\oobe\images\

en start het bestand : title.wma

Doe nu 2 dingen :

1. Geniet van de sound..
2. Controleer of dit WEL gaaf uit je boxen komt...

Hoor het wel , ED

het geluid blijft niet goed, ook de windows geluiden lijden eronder helaas.

heb je het probleem ook bij het afspelen van filmpjes met bijvoorbeeld vlc player?

en, welk proces stuit er altijd in de hoogte :
nee de meter struitert elke keer weer naar 2% en dan weer naar 57 of iets in de tachtig en dan weer terug naar 2%

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan