Geluid doet het niet, help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

miekdemikmak

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2008
Hallo,
Ik heb sinds ongeveer een week Vista Ultimate.
Maar, na een paar dagen begon het geluid raar te doen. Eerst kon ik alleen nog maar geen geluid horen op Youtube, en nu helemáál niks meer.
Ik wil jullie vragen wat ik nou moet doen.

Moederbord: Asus P5B-MX/WiFi-AP (2 PCI, 1 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 2 DDR2 DIMM, Audio, Video, Gigabit LAN)
Geluidskaart:Realtek ALC883 @ Intel 82801GB ICH7 - High Definition Audio Controller [A-1]

installeer de drivers een opniew (laatste versie), miscchien is het probleem hardware matig (je luidsprekers, de kabel verbinding...) Doet geluid het wel via koptelefoon rechtstreeks op MOBO?

Probeer ook even de nieuwste audio codecs te downloaden

Groetjes Robert. :thumb:

installeer de drivers een opniew (laatste versie), miscchien is het probleem hardware matig (je luidsprekers, de kabel verbinding...) Doet geluid het wel via koptelefoon rechtstreeks op MOBO?
Ik ben niet ervaren met computers, dus ik heb iets gedetaillerdere hulp nodig. Waar zit MOBO?
En hoe kom je bij die drivers en de audio codes?
In ieder geval alvast bedankt!

MOBO is moederbord.
en jou drivers vind je op internet
HIER bijvoorbeeld.

de vista driver voor jou geluids kaart.

ga naar start/ configuratie scherm. apparaatbeheer./ kijk bij de sound en audio apparatuur.
staat daar wellicht audio device bla bla., klik met de rechter muisknop en kies upgrade stuurprogramma en zoek je handmatig de R200.exe file die je hebt gedownload. en klik dan op oke.

restart de PC en dan zou die het moeten doen

ik moet zeggen dat ik de zelfde intel chip heb en ook vista ultimate en bij mij doet ie het niet. echter ik heb denk ik geen realtek een foxconn mobo en geleverd door lenovo.

Laatst bewerkt:
dankje, ik ben nu de driver aan het downloaden.
maar doet het geluid het bij jouw nog steeds niet?
trouwens, hoe kan ik mijn koptelefoon in het moederbord steken?

whaha ik zou hem in het audio gaatje stekenen niet in het moederbord.
achter de PC in het groene gaatje.

rood: microfoon
groen; line-in <-- luidsprekers/koptelefoon
blauw: line-out

als ik mijn koptelefoonaansluit doet hij het wel
heb de driver geinstalleerd, geluid doet het nog steeds niet
Ik krijg dit bericht:
De audiodriver op uw systeem is niet geschikt voor Windows Vista. Ga naar de website van uw computerfabrikant of van Realtek om de juiste driver te downloaden voor windows vista. Dat ga ik dus maar proberen.

met koptelefoon in mobo steken, bedoel ik heel simpel dus direcht aansluiten op je moederbord:) Soory da tje me misschien niet begrepen hebt;)

Als de koptelefoon het dus wel doet, ligt het probleem dus niet bij de drivers neem ik aan? heb je misschien andere luidsprekers?

het probleem is inmiddels opgelost
ik heb het opgelost door de snoer van mijn speakers in het groene gaatje te duwen ipv het blauwe waar ze inzat
bedankt allemaal voor jullie goede hulp!

het probleem is inmiddels opgelost
ik heb het opgelost door de snoer van mijn speakers in het groene gaatje te duwen ipv het blauwe waar ze inzat
bedankt allemaal voor jullie goede hulp!

hihi toch ergens goed voorgeweest dat ik het er ff bij heb gezet.
overkomt iedereen wel eens een keer.

sjiiiips, het is nog niet opgelost!
ik had dus ook een probleem met bluetooth, en als ik de driver van bluetooth installeer, doet het geluid het weer niet .... wat moet ik doen?

zou je even in systeem beheer kunnen kijken of bij jou sound beheer nu ook een uitroepteken staat. probeer de audio driver eens de deinstaleren restarten en dan opnieuw de driver installeren van je geluid...

dankje voor alles, het is nu gelukt. heb drivers geinstalleerd en de driver van bluetooth.
bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan