Geluid doet het niet meer na pc afstoffen

Status
Niet open voor verdere reacties.
De onboard geluidskaart is inderdaad Realtek, de losse geluidskaart is van Soundblaster Audigy en daar zaten ook de microfoon en geluidsingangen aan. Realtek werkte er prima mee, en nu met Soundblaster lukt het alleen om geluid af te spelen (de kwaliteit is overigens goed) maar hij pakt die microfoon niet op een of andere manier. Ik heb alle volume instellingen gecheckt en op max gezet, maar helpt niks. Misschien wat instellingen in bios aanpassen ofzo?
 
Nu wordt ie nog mooier. Na een paar driver installaties via Drivermax is dat Realtek helemaal verdwenen en kan ik alleen maar via de veilige modus opstarten. Dan maar naar de reparateur.
 
Vreemd, zou toch geen probleem op moeten leveren.
Voordat je naar een reparateur gaat zet eerst je Pc eens terug met systeemherstel vanuit de veilige modus naar het punt dat het nog goed werkte. Die drivers die je via Driver Max vernieuwd hebt gaan dan ook weer terug naar de oude situatie. Als dat niet lukt is er inderdaad iets anders aan de hand.
Wel een goed leer om je Pc niet zomaar met een stofzuiger schoon te gaan maken, perslucht gaat wel, maak in vervolg gebruik van zo'n spuitbusje die zijn te koop in ieder Pc winkel en kosten ± €10,-.
 
Het probleem is na een volledige herinstallatie van windows verholpen, het geluid doet het weer. De hardware bleek verder in orde. Overigens werd het me aangeraden om geen drivermax meer te gebruiken omdat dat een hoop vreemde storingen gaf. Wat het nou precies was weet ik niet, maargoed, probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan