Geluid doet het niet na opnieuw installeren win xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

potloodgum

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2011
Nadat ik mijn pc opnieuw had geïnstalleerd werkte het geluid niet.
Ik zocht op internet voor de juiste software en had de goeie geïnstalleerd, toen deed het geluid het.
Een dag later verdween het geluid weer!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt!:thumb:

Hoe en waar kan je chipset driver installeren? :$

Laatst bewerkt:
Halverwege de installatie zegt dat programma:
De software die u voor deze hardware installeert:
Realtek AC'97 Audio

Voldoet niet aan de eisen van de Windows Logo-test, die op compatibiliteit met Windows XP controleert.

Dorgaan met het installeren van deze software kan ertoe leiden dat dit systeem nu of in de toekomst ( ik klikte per op annuleren ofzo dus ik wist niet wat er meer stond maar er stond iets van dat het dan niet je computer dan niet meer goed gaat werken ofzo.)

Duss tjaa...

Nog steeds vraag :
Wat zijn en waar kan ik chipset drivers vinden:o

Laatst bewerkt door een moderator:
Het programma is goed, als je dus bij het instaleren op doorgaan had gedrukt, was alles goed geweest...:thumb:

Het is dan wel op basis van toeval als deze werken zou.Zomaar een driver geven zonder enige gegens te hebben over welk systeem is dan een schot in het wilde weg.

Ik had zoals ik in mijn eerste bericht vermeld had , iets gedownload. Dat was 'SB audigy 2 audio' als het goed is.
Is dat ook een driver?

De 'SB audigy 2 audio' is een losse geluidskaart.Kan dus helemaal geen ac'97 driver op.

lijkt me ook maar verstandig om eerst alle kenmerken van je pc te weten

Dan heb ik de software denk ik wel, want ik had het geluid deed het 1 dag.
Maarja, wat wil je dan weten??

T'is een dimension 8300 van Dell

Begin eerst eens met de chipset driver.Na een herstart pak je de audio.(dringend)[/QUOTE]

Wat bedoel je met : ' pak je de audio '
Bedoel je via die website en dan Geluid??? Zo ja, er zijn er 3, welke???

Diegene waar dringend achter staat.Maar wel eerst de chipset gedaan?Die is na een nieuwe instal echt belangrijk.
Mocht die niet helpen dan kun je de andere proberen.Dit omdat jou pc dus in meerdere uitvoeringen is.

Pff... Als ik bij firefox chipset probeer te downloaden zegt ie : De verbinding werd geherinitialiseerd
Probeer ik bij internet explorer : De webpagina kan niet worden weergegeven

Ik heb chipset geinstalleerd.
Nu deed ik Geluid bij dringend. Oftewel : Creative Labs - Patch/upgrade geldt voor: Sound Blaster Audigy 2 (D) ( heb ik, geen idee waar (D) voor staat)
Maarja, gedownload, toen probeerde ik te installeren, staat er:'Er zijn geen geïnstalleerde vorige versie van Creative Diagnostic gevonden
Het installatieprogramma wordt nu afgesloten.

Dusss jaaa, Misschien dat die (D) voor diagnostic staat???? geen idee.
Als ik bij mijn volumeregeling kijk staat er links onderaan: 'SB Audigy 2 Audio (DF00)'

Dan maar andere vraag:

Kan je de hardware voor SB audigy 2 audio dan installeren??
Zo ja waar en hoe?

Ik heb net met 'Driver Mender' gescand voor problemen enzo.
Het zegt dat Creative SB Audigy 2 (WDM) out of date is... maar als je via dat programma wilt updaten moet je betalen enzo, dus weet iemand gratis manier om dat up te daten?

Alvast bedankt.

Btw. NVIDIA GeForce FX 5200 is ook out of date:eek: even naar op zoek dus :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan