Geluid doet het niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

rik_legger

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2002
Hoi,

Sinds een paar maanden heb ik problemen met mijn geluid.

Ik heb een Creative 5.1 setje met de daarbij horende drivers en software. Het wil echter nog wel eens voorkomen dat als mijn computer een tijdje aanstaat of het geluid een tijdje niet is gebruikt (weet de precieze oorzaak nog niet) dat ik geen geluid meer hoe via de boxen. Als ik een hoofdtelefoon in mijn geluidskaart plug dan hoor ik wel gewoon muziek.

Dit probleem los ik iedere keer op door systeemherstel te draaien, echter komt dit probleem steeds vaker en sneller voor dat ik er een beetje ziek van word. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn en de oplossing?

Alvast bedankt!

Ik denk dat je het bij de versterker van je boxen moet zoeken. zal denkik iets te heet worden.. of overbelast ofzo.. probeer heb eens schoon te maken met een stofzuiger van binnen (betere koeling) of laat m nakijken door iemand die btje technisch is.

suc6

Ik heb niet zo'n verstand van boxen en versterkers, maar zit de versterker in de bassbox bij de Inspire 5.1?

Ik denk ik vraag het maar effe voordat ik dat ding voor niks uit elkaar sloop :rolleyes

Nou ik heb dat ding net toch maar even uit elkaar gesloopt maar er is geen stofje te bekennen. Zou het geen software fout kunnen zijn of iets dergelijke? Want ik heb net weer systeemherstel gedaan (herstelpunt van gisteren) en de boxen doen het gewoon weer (maar voor hoe lang? :()

gebruik je ook de nieuwste drivers voor het kaartje?(meestal te downen op de site van de fabrikant).

B.Jager

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan