Geluid doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Önder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Hallo iedereen,

Op mijn pc werkt mijn geluid niet meer, het geluidservice werkt gewoon, ik heb het ook opnieuw opsgestart, ik heb ook in msconfig gekeken of geluidssoftware word geladen die worden ook gewoon geladen, in cofiguratiescherm staat hij er ook gewoon en de drivers is ook niks mee...

Ik krijg alleen mijn volume knopje niet meer links onderaan mijn scherm, ik vind het raar en kan geen oorzaak vinden ondanks dat ik ook een it'er ben.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt,

Ook in apparaatbeheer gekeken?
Heb je geen picto van je geluidskaart, in je opstartmenu, naast je klok staan?

Lees dit ook nog even, je weet 't niet, hè.

Ook in apparaatbeheer gekeken?
Heb je geen picto van je geluidskaart, in je opstartmenu, naast je klok staan?

Lees dit ook nog even, je weet 't niet, hè.

Dat verhaaltje ken ik wel, het muziek stond aan voor het geval hij het zou doen en toen ik op configuratiescherm klikde kwam het muziek ineens te voorschijn.. :S

Het is vaag.. heel vaag.. het spookt in mn kast :eek:

m.a.w het probleems lost zich op een vage manier op hoe dan ook...

Laatst bewerkt:
Intrigerend probleem.... Gewoon even een checklist nalopen:
Hard aan kabel getrokken, en staat nu de helft van de geluidskaart boven het slot?
Staat de kaart nog onder "deze computer"-> "hardware"->"apparaatbeheer" -> besturing voor audio, video, etc. genoemd en is deze ingeschakeld? Staat de kaart in configuratiescherm bij "geluiden en audio" overal genoemd? Is dit een "on board" kaart of een "losse" PCI kaart? Indien "on board" , staat ie dan in BIOS op enabled? Indien zowel "on board" als losse kaart, staat de verkeerde kaart dan niet enabled?
Het moet een raar klein dingetje zijn... Wanneer is het misgegaan... na installatie nieuwe mediaplayer? Iets anders geinstalleerd [hardware IRQ conflict]....

Ik moet toch eens sneller leren typen.......... Goed dat het weer werkt! :thumb:

Ik moet toch eens sneller leren typen.......... Goed dat het weer werkt! :thumb:

haha, bedankt hoor.. ja ik snap het niet... plots kwam het geluid te voorschijn..

Hey trouwens nog een vraag he, ik heb xp home maar wil IIS instaleren op mijn os, het kan wel.. maar ik ben bang dat ik mijn validatie verlies van xp.. Denk je dat het wel mag van microsoft of dat ik mijn geldigheid van xp verlies als ik IIS instaleer.. ?

Draait IIS op XP home? [5.1 kan wel op XP prof....]... Zie niet echt een probleem... MS doet toch ook niet lelijk als je Apache installeert? [kun je trouwens ook doen...]. Zie het als een los programma... je "knoeit" verder niet aan XP.......

Draait IIS op XP home? [5.1 kan wel op XP prof....]... Zie niet echt een probleem... MS doet toch ook niet lelijk als je Apache installeert? [kun je trouwens ook doen...]. Zie het als een los programma... je "knoeit" verder niet aan XP.......

Nee die wil ik erbij pleuren met dll's...

Maar ik ben bang dat het weggaat.. heeft iemand het wel eens eerder gedaan?

Je kunt dit beter effe als "nieuwe vraag" in de groep gooien.... deze staat al een "groen vinkje" bij als "opgelost" , en gaat over "geluid", dus kleine kans dat de "server 2003" boys hier meekijken.... Ik heb het nog niet geprobeerd om XP Home uit te breiden met IIS....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan