geluid doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Asakura

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 dec 2012
Ik heb onlangs windows xp opnieuw op mijn pc gezet, daarvoor deed het geluid het wel maar we hadden daar een speciaal programma voor.

ik heb bij apparatenbeheer gekeken maar daar staat geen geluidskaart bij. in de bios staat het geluid gewoon aan.

help me aub.

alvast bedankt

Heb je bij apparaatbeheer ook ergens het kopje "onbekende apparaten"?

Hallo,

De driver van eht geluid opnieuw erop zetten;), maar wij hebben geen glazen bol, dus wat meer informatie zal wel vereist zijn.

Chipsetdrivers ook geïnstalleerd en gereboot? dan pas zullen alle apparaten die daardoor aangestuurd worden zichtbaar worden en kun je pas de drivers ervoor installeren.

Welkom op Helpmij.nl

Ga naar onderstaande link en kies daar bij OS voor xp.
Nu ga je eerst naar de chipsetdriver(3) --kies daarvan de middelste en download hem via global.
Let op..het is een zip bestand..dus eerst laten uitpakken en dan de setup/instal icoon kiezen.
Als dit gedaan is herstart je de pc. Gan nu weer naar die pagina en kies onder audio(3) voor de bovenste.
Ook dit is een zip bestand. Installeer en herstart de pc. Indien correct gedaan zou je weer geluid moeten hebben.
(er vanuitgaande dat je geen losse geluidskaart hebt maar gebruik maakt via je mobo)

http://www.asus.nl/Motherboards/Intel_Socket_775/P5K_SE/#download

Frank van harte bedankt ik was er al behoorlijk lang mee bezig en nu heb ik dankzij jou een oplossing en doet hij het :thumb:

Helemaal mooi en graag gedaan.

Mocht je in apparaatbeheer nog uitroeptekens (oid) hebben dan kan je daar dus de drivers halen.
Drivers van je Nvidea 9600 videokaart had je al gedaan zag ik in je overzicht.

Mocht hiermee je vraag opgelost zijn: Je kunt de vraag als opgelost zetten door de vraag als opgelost aangeven: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.].

Veel plezier weer met je geluid;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan