Geluid gaat uit bij aandoen lamp op zelfde stroomgroep. (fasttrack pro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trancilian

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
95
Hoi,

Ik heb een M-Audio Fasttrack Pro externe geluidskaart. Meestal werkt hij gewoon goed, maar als ik binnen dezelfde stroomgroep een lamp aandoet dan hoor je een plop en gaat het geluid uit. Bij playback devices zie je wel nog de groene output balkjes bewegen. Als ik de geluidskaart weer uit en aan doe dan doet het geluid het gewoon weer.

Soms dan gaat het geluid ook uit, maar dan hoef ik niet de geluidskaart uit en aan te doen, maar is het genoeg om bij Playback devices -> line 1/2 properties -> advanced -> te switchen tussen 16 bit en 24 bit. Ik weet niet of dit dezelfde oorzaak heeft. In dit geval zie ik geen groene balkjes bij de output.

Weet iemand hoe ik kan voorkomen dat dit steeds gebeurd?

alvast bedankt voor de hulp
 
Wellicht heb je zon drie of vijfweg aansluiting waarin meerdere stekkers zitten en ook nog op dezelfde groep. Probeer eens op te splitsen. Niet te veel op een groep dus even testen.
 
Zit de pc op een geaard stopcontact???
 
Er staat in de startposting: Extern
Maar is bedoeld dat de PC dan wel de stroomvoorziening doet voor die geluidskaart (bijv. via USB of Firewire)?
Indien ja, dan gelden wat mij betreft de tips van de voorgangers: PC onderbrengen op een andere (minder belaste) stroomgroep. Verder kan het (met de huidige stroomgroep in gebruik) nog het issue zijn dat de voeding in de pc mogelijk van magere kwaliteit is of (eigenlijk) wel erg belast, zodat een stroomdip niet goed wordt opgevangen.

Tijs.
 
Er staat in de startposting: Extern
Maar is bedoeld dat de PC dan wel de stroomvoorziening doet voor die geluidskaart (bijv. via USB of Firewire)?
Tijs.
De stroomvoorziening gaat inderdaad via usb.

De computer zit in een stekkerdoos (met daarin 5 van 6 mogelijke stekkers) die weer in de muur zit. Ik denk dat zowel de stekkerdoos als het stopcontact beiden niet geaard zijn, maar ik weet niet zeker hoe je dat kan zien. Er zitten de 2 gaatjes en een schroefje, maar verder niks.
In mijn huis zijn maar 2 stroomgroepen; de keuken en de rest. (en nog een aparte voor wasmachine en fornuis) Ik zal de keuken een keer proberen en kijken of het helpt als ik de stekker van mijn pc direct in het stopcontact plug ipv in de stekkerdoos.
 
oh dan is de stekkerdoos wel geaard, maar het stopcontact waar de stekkerdoos in zit niet.
 
Hier wat begrippen over hoe het een en ander in elkaar zit. Klik

Beter kan ik het ook niet verwoorden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan