Geluid hapert, stottert, doet slowmotion, etc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JustRen

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2007
Sinds 2 dagen heb ik heel veel last van mijn geluid die telkens blijft haperen, of opeens heel erg slowmotion gaat afspelen. En dan telkens als ik iets opstart, laad of dergelijk. Net alsof het meepruttelt met mijn cpu. Het gekke is, ik weet niet precies meer wat ik heb verandered de laatste tijd, en toen ik mijn systeem herstelde tot 3 dagen geleden, hield het heel even op, en daarna begon het weer. Ook al geprobeerd nieuwe drivers voor mijn geluidskaart te downloaden, 't ging gewoon door..

Mijn systeem:

Geluidskaart: Realtek HD
Videokaart: Geforce 8800 GTS 320 mb
RAM: 2 GB
CPU: Intel Pentium D 3,00 Ghz
Ik heb 2 partities, waar in de ene nog 30 gb vrij is, en de ander nog 7 gb vrij is.

Ik heb niks geprobeerd met overclocken of dat soort dingen.

Help would be much appreciated :confused:

Welk apparaat geeft dat stotteren? WMP11, Winamp, een ander multimedia-apparaat? Bij allemaal, of alleen maar bij één speler?

Welkom bij Helpmij.nl.

Gek genoeg, bij alles... Ik krijg ook steeds een soort van vertraging bij het geluid, bijvoorbeeld als er iemand inlogt op msn, dan krijg ik dat geluidje pas 5 seconden later te horen. Mijn computer is ook opeens een stuk slomer geworden.

Ja , dat vraag ik me ook af, maar mijn pc is zo raar aan het doen dat ik niet eens fatsoenlijk een virus scanner zijn gang kan laten gaan. Ik denk dat ik het maar gewoon moet formatteren..

Nou dit is echt om gek van te worden. Heb ik nu mijn pc geformatteerd, maar dan alleen de c schijf, en dan heb ik het grootste deel van D verwijderd. Op de c schijf weer windows geinstalleerd.. Loopt de computer voor een paar dagen heel goed, helemaal geen last meer van dat geluid probleem. Kom ik net thuis van school, en ja hoor, je raad het al. Weer dat irritante rot probleem. Ik hoor het weer bij msn, bij windows media player, bij mijn games, bij alles!

Ik word er gek van.. Help mij alsjeblieft.

(En ja, de pc doet opeens ook weer slomer..)

:edit: Ik heb net even de setting "dolby digital speaker" aangeschakeld, en hij doet het een stuk beter, maar nog steeds hoor ik af en toe een beetje lag, een plop geluid, alsof de speakers aangaan, etc..

Had zelf ook zo'n probleem; werd er gek van. Zo nu en dan haperend geluid bij hoge CPU belasting. Nieuwe drivers geïnstalleerd, zelfs andere geluidskaart, maar niets hielp. Uiteindelijk geluidskaart in andere PCI-slot gestopt en probleem opgelost !

Door een ander PCI-slot te gebruiken krijgt de geluidskaart een andere IRQ toegewezen (zie Windows Systeem info / Systeemoverzicht / Hardwarebronnen / IRQ's) en kun je conflicten met bijv. een IDE-controller voorkomen.
Misschien dat dit bij jou ook helpt.

Heel erg bedankt voor het reageren, maar ik weet niet zeker of dat zal gaan bij mij, want mijn geluidskaart is volgens mij onboarden en niet los. Maar ik ga nu even kijken of dat mogelijk is, bedankt :)

:edit:

Nou, de geluidskaart zit dus op het moederbord zoals ik al dacht. Dus dat PCI verwisselen zal helaas niet gaan. Weet je misschien een andere oplossing? Ik heb trouwens een Digital Home P5W DH Deluxe moederbord.

Laatst bewerkt:
ja ik heb hetzelfde

eej dudes
ik heb precies hetzelfde probleem met mijn geluid.
ook heb ik dezelfde onboard geluidskaart.
ik ben een medialiefhebber dus dit is echt een hel!!
help me asjeblief!!!

Welkom op Helpmij.nl

Op helpmij is het niet de bedoeling om verder te gaan in andermans topic,
Maak even zelf een nieuw topic aan.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan