Geluid herkennen (bijgevoegd)

Status
Niet open voor verdere reacties.

lokoloko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jan 2002
Hallo mensen,

Sinds een jaar of 10 heb ik al last van een bepaald geluid op de pc om de zoveel tijd komt het en gaat dan weer weg. Nu heb ik eigenlijk nooit de moeite gedaan om de oorzaak te vinden en ook omdat je er aan gewend raakt, maar vanavond had ik de muziek hard aan staan en toen de muziek voorbij was kwam dat geluid weer maar dan ook een stuk harder dan normaal.

Ja en dat was het dan, nu heb ik er genoeg van ! ;)

Zouden jullie misschien ff willen luisteren voor me en hopelijk herkend iemand het geluid...

Mijn programma's die aanstaan zijn:

progs.jpg

Geluid: http://www.justupit.com/get.php?id=0f5b9092cc06326f38b2ab3d66b2d729

0.057MB

Het is vrij zacht opgenomen.

Hallo mensen,

Sinds een jaar of 10 heb ik al last van een bepaald geluid op de pc om de zoveel tijd komt het en gaat dan weer weg. Nu heb ik eigenlijk nooit de moeite gedaan om de oorzaak te vinden en ook omdat je er aan gewend raakt, maar vanavond had ik de muziek hard aan staan en toen de muziek voorbij was kwam dat geluid weer maar dan ook een stuk harder dan normaal.

Ja en dat was het dan, nu heb ik er genoeg van ! ;)

Zouden jullie misschien ff willen luisteren voor me en hopelijk herkend iemand het geluid...

Mijn programma's die aanstaan zijn:

progs.jpg

boxen verouderd of kapot geen idee heel raar probleem

Geluid: http://www.justupit.com/get.php?id=0f5b9092cc06326f38b2ab3d66b2d729

0.057MB

Het is vrij zacht opgenomen.

boxen verouderd of kapot geen idee heel raar probleem vreemd geluid ook

En je hebt al 10 jaar last van dit geluid ?
Altijd al dezelfde PC gebruikt met dezelfde systeemconfiguratie?
Dezelfde speaker boxen ?

Hallo

Sinds win millenium ongeveer, en mijn software is alleen maar toegenomen sindsdien.
Ik denk dat ik toen der tijd maar een bescheiden aantal programma's had lopen een stuk of 5 en toen had ik dat geluid ook al, inmiddels is mijn pc al 4 keer vernieuwd maar het geluid is er nog.... :D
Boxen zijn ook al veranderd...

4x PC vernieuwd, dus daar kan het niet aan liggen.
De boxjes zijn dus de enige die al 10 jaar hetzelfde zijn gebleven.

Ergens heeft het geluid iets weg van een lekkende condensator ergens in de voeding of eindtrap van de versterker.

Hoi !

Neem aan dat je wel een geaard stopcontact gebruikt ?

Vaak is een slechte of geen aarding de oorzaak van achtergrqnd-geleuiden.

Greetz,

harry.

Het is niet zo zeer een achtergrond geluid het klinkt als een programma geluid :shocked:

Je kan eens de standaard Windows geluiden allemaal uitschakelen in configuratiescherm / geluiden.

En harry z'n vraag over wel of geen geaard stopcontact?

4 x nieuwe PC dus ligt het daar niet aan, je boxjes zijn de enige constante factor.
Wat voor boxjes zijn het, met eigen versterkertje ingebouwd zeker?

Ik heb een geaard stopcontact en mijn boxen ziijn de logitech z230

http://shop2.borca-online.nl/images/logitech z-230.jpg

Wat het probleem nog vervelender maakt is dat het geluid alleen van tijd tot tijd komt.
Gisteren was het heel erg, vandaar de geluidsopname en vandaag weer niks en dat doet me denken aan een programma...

:confused::D

Als dit na 4 verschillende pc's nog is, dan vergeet dat programma als oorzaak maar gerust.
Misschien pikt de electronica in je boxjes een netwerk- of statische storing op die je hoort. Het inschakelen van bv een koelkast kan al zoiets veroorzaken.

Haal de input jackplug eens uit de box en zet de boxen eens lange tijd aan en kijk of je dan het geluid waar je het over hebt ook op willekeurige momenten hoort.
Dus de verbondingskabel tussen boxen en computer tijdelijk even verwijderen.

Beetje laat maar ik zal t eens proberen, bedankt voor jullie tips :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan