Geluid in realtek ac'97

Status
Niet open voor verdere reacties.

Referer

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2005
Heej ik heb sinds kort om een onduidelijke reden, waarschijnlijk een virus, mijn geluid kwijt geraakt. Ik heb de drivers geïnstalleerd. De nieuwste, wat oudere kortom van alles.

Telkens vraagt hij om de pc opnieuw op te starten, en zodra ik dat gedaan hebt doet het geluid het nog steeds niet.

Gisteren kwam ik erachter dat na het installeren het geluid het wel doet, dus zeg maar zonder opnieuw opstarten.

Komt iemand dit bekend voor of heeft iemand een oplossing?

alvast bedankt ;)

edit: geluidskaart is onboard van realtek AC'97

bedoel je dat na de installatie de setup vraagt om opnieuw op te starten je weigert.
en dan doet het geluid het maar zodra je opnieuw opstart het geluid het niet meer doet?.

--edit--
is je probleem al opgelost door niet opnieuw op te starten of begon alles toen weer opnieuw?

wat je zou kunnen proberen is om ff opnieuw te beginnen

dan eerst je chipsetdrivers installeren(reboot)

en daarna je geluiddrivers

@ Doeversoft: precies.

Ik had al de drivers van de chipset gedownload. Ik ga dat straks even installeren.

Als het gelukt is krijgen jullie het wel te horen, dat is in ieder geval niet moeilijk.;)

ik heb ook Realtek ac'97, na Iedere Windows Installatie moet ik deze altijd Installeren .
ik neem aan dat je dezelfden gebruikt?
Linkje

Laatst bewerkt:
Ja ik heb precies dezelfde gebruikt.

Ik heb via de Intel site de drivers van mij chipset gedownload. De chipset is: Intel Breeds Hill 848P.

Die heb ik geïnstalleerd, daarna de drivers van de AC'97 audio.

Hij doet het echter nog steeds niet.

Ik heb daarnaast tegelijkertijd een probleem dat het thema van xp veranderd:
Taakbalk

Kan dat aan een virus liggen?

Ik heb bij apparaatbeheer oudere drivers gepakt, en nu mis ik een stuurprogramma voor Microsoft WINMM WDM-audiocompatibiliteit. Maar eventjes googlen.

edit: hier zie je het thema probleem. geluidprobleem los ik NU hopelijk op :P

Laatst bewerkt:
Niet gelukt... Volgens mij heeft een virus stuurprogramma's aagetast want als ik verborgen apparaten weergeven aanzet, geeft hij aan dat de bdpredir en parallelle poort niet goed werken...

Ik wordt er doodziek van, de hele tijd als mijn pc alle programma's nog aan het opstarten is gaat alles goed, maar zodra alles is opgestart doet het geluid het niet en wordt mijn thema misvormd.

Het ligt dus niet aan de geluidskaart denk ik. Wie weet van wel, en kunnen de moderators dit verplaatsen of moet ik een nieuw topic aanmaken?

edit: the service manager of iets dergelijks:
http://www.d-a-l.com/help/showthread.php?t=46722&page=2

Laatst bewerkt:
Dit wordt echt raar, ik denk dat het een beetje vreemd klinkt en dat is het misschien ook.

Sinds ik pas geleden SimCity 4 heb geïnstalleerd heb ik die problemen, laat mijn lettertype van alles, firefox, windows etc. verandert zijn in dat van SimCity :|

Kan dat er mee te maken hebben? Het lijkt onwaarschijnlijk maar ik heb van alles geprobeerd.

Sluit dit topic maar, het ligt denk ik meer dan aan windows audio. Ik ga windows wel repareren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan