Geluid in Windows is goed , Geluid tijdens zware games is slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.

m@ikel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2004
Als ik muziek afspeel in de mediaplayer via mijn boxen van de dvd speler of via de boxen van mijn beeldscherm heb ik totaal geen problemen en komt er een mooi geluidje uit, maar zodra ik spellen opstart als Ghost Recon Advanced Warfighter en Rainbow Six Lockdown doet het geluid het wel gewoon alleen krijg ik vaak een hele hoge pieptoon tussendoor, maar bij spellen als de sims 2 heb ik totaal geen problemen met het geluid, en het maakt niet uit of ik het geluid afspeel via de boxen van mijn beeldscherm of dvd speler

Heb ik mijn geluidsinstellingen misschien verkeerd ingesteld of is mijn geluidskaart kapot of is er iets anders aan de hand

Wie kan mij helpen???

Alvast Bedankt voor jullie hulp:thumb:

M@ikel

Soms snoept een zware game voor het opbouwen van het beeld zoveel processorvermogen weg, dat er onvoldoende overblijft om het geluid te "processen". Hetzelfde kan gelden voor het werkgeheugen. Voldoet je systeem aan de vereisten voor die zwaardere spelen? Grafische kaart, geluidskaart, omvang werkgeheugen?

Allereerst bedankt voor je reacties, maar met 1GB geheugen zal het waarschijnlijk toch niet aan mijn werkgeheugen liggen... En waar kan ik de meest recente audio-drivers downloaden?

Alvast bedankt!:thumb:

M@ikel

Laatst bewerkt:
Ik vergat nog te het type van mijn geluidskaart door te geven:

Via AC'97

Ik heb al op de site gekeken van ViaArena maar weet niet welke driver ik moet hebben...

Alvast Bedankt:thumb:

M@ikel

Download hier Everest Home Edition, Open (na installatie) Everest en kijk bij Multimedia (of zo, ik zit achter een andere PC) en kijk naar het audio-apparaat. Noteer naam en type. Vaak staat onderaan de pagina een link voor driver updates. Als het niet duidelijk genoeg is, vanavond kan ik weer thuis voor je kijken.

Ik had al gekeken in everest maar bij multimedia kon ik verder niks vinden daar staat alleen het volgende

Via AC'97 Enhanced Audio Controller

Nou staat er als ik een Rapport maak het volgende over mijn geluidskaart:

[ Zuid Brug: VIA VT8237 ]

Zuid Brug Eigenschappen:
Zuid Brug VIA VT8237
Revisie 00
Verpakkingstype 539 Pin BGA
Verpakkingsformaat 2.7 cm x 2.7 cm
Procestechnologie 0.22 um
Core Spanning 2.5 V

AC'97 Audio apparaat:
Type audio-apparaat VIA 8233/8235/8237
Codec naam C-Media CMI9739A/9761
Codec Identifiacatie 434D4983h
S/PDIF Output Niet ondersteund

Chipsetfabrikant:
Firmanaam VIA Technologies, Inc.
Productinformatie http://www.via.com.tw/en/products/chipsets
Besturingssoftware download http://www.viaarena.com/?PageID=2

Ik hoop dat je er wat mee kan

Alvast bedankt

M@ikel

Laatst bewerkt:
Op VIA vond ik deze VIA AC'97 Codec bestemd voor jouw VT8237/R Southbridge van je chipset.
Daarnaast zou je dan ook nog moeten downloaden Onboard Audio Codec CMI9793 van de site van C-Media Electronics bestemd voor je audio-apparaat zelf.
In het eerste venster op die site klikken op Onboard Audio, in het tweede venster op CMI9739 en in het derde op Windows XP. Klik op Next.
In het daarop volgende venster moet je je e-mailadres invullen en aanklikken dat je op de mailinglist wilt en daarna kan je in het laatste scherm de driver downloaden.

Er zit documentatie bij. Lees dat eerst, zij geven instructies over de manier van installatie, in combinatie met die controller op de south bridge.
Maak voor je gaat installeren voor de zekerheid eerst een Systeemherstelpunt aan.

Laatst bewerkt:
Boeing_737 bedankt voor je hulp want volgensmij is het probleem verholpen ik heb vanmiddag ongeveer anderhalf uur Hitman Blood Money gespeeld(hierbij gaf hij het zelfde probleem) en ik had totaal geen problemen, dus als ik morgen nog steeds geen last heb gehad krijgt dit topic de status opgelost!!

Hardstikke bedankt, nu kan ik weer met een normaal geluidje gamen!:thumb: :thumb: :D

M@ikel:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan