Geluid is weg.............

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mn pc kan geen streamci.dll module vinden als ik mn geluidskaart opnieuw wil installeren. Ik heb mn windows installatie cd er ook bijgepakt maar het strand dus allemaal op die streamci.dll.............
 
Je hebt volgens sisoft een msi mamabord de ms-6323 kijk op www.msi.com.tw voor de laatste drivers. Daar zitten dan volgens mij ook de drivers bij voor je geluid.
 
kom je er daar niet uit ga dan naar www.msi-computer.nl das een nl site klik daar op live update en die kijkt wat je hebt en welke drivers je nodig hebt.
 
Laatst bewerkt:
die link van de nederlanse site doet het niet, ik heb even op de zoekmachine gezocht en kan ook niks vinden over een nederlandse site. Wat ik wel gevonden heb is een live-update programaatje dat opzoekt welke updates je nodig hebt voor je bios enzo maar die link doet het ookal niet, dit is echt om knettergek te worden, bedankt in iedergeval...............
 
"de software die u voor deze hardware installeert:

VIA AC'97 video audiocontroller (WDM)

voldoet niet aan de eisen van de windows logo test,
verder installatie wordt afgeraden ivm instabiel systeem

Dit is wat ik te zien krijg. Als ik de pc opstart krijg ik een melding dat mn sec.slave incapable ofzo is. Als ik mn brander geinstalleerd houd dan bevriest dus mn pc, dus ik moet na elke nieuwe opstart mn brander de-installeren.

Bedankt voor je link, hij doet het alleen helaas niet.

groetjes!
 
Laatst bewerkt:
heb ff naar mijn link gekeken en inderdaad je hebt gelijk hij doet het niet , nu wel trouwens zat een s'je te veel in:eek: vandaar.
 
Mannen jullie zijn kanjers voor al jullie hulp, ik heb echt alles gedaan wat jullie zeiden en het mocht helaas niet baten. Ik heb met de live-update van msi alles updates gedaan en geinstalleerd, en als ik dan muziek wil afspelen krijg ik weer dezelfde melding:

0xC00D11BA: Kan het bestand niet afspelen
Het bestand kan niet worden afgespeeld vanwege een probleem met het geluidsapparaat, bijvoorbeeld de geluidskaart of de geluidscontroller. Deze fout kan de volgende oorzaken hebben:

Het geluidsapparaat wordt door een ander programma gebruikt. Sluit andere programma's die het geluidsapparaat wellicht gebruiken af en probeer nogmaals het bestand af te spelen.
Het geluidsapparaat werkt niet goed. Raadpleeg de probleemoplosser van Windows Help voor geluiden of de documentatie bij het geluidsapparaat om het probleem op te lossen.
Er is geen geluidsapparaat geïnstalleerd op de computer. Installeer een geluidsapparaat en probeer nogmaals het bestand af te spelen.
Fout-id = 0xC00D11BA, Voorwaarde-id = 0x00000000


Ik begin nu een beetje wanhopig te worden, alle drivers moeten nu toch goed zijn? als ik opstart krijg ik de melding dat mn sec.slave incompatable is, dat zal mn brander dan wel zijn he, want die doet helemaal niks meer. Maar is geluid dan afhankelijk van een brander? nee toch? Wat een ongeloofelijk lang verhaal is dit aan het worden, ik weet nu echt niet meer waar ik moet zoeken.

Hartstikke bedankt iedereen, aan jullie hulp heeft het in iedergeval niet gelegen. Maar ik ben ff uitgedacht nu........

groetjes
 
Dit vond ik in de knowledgebase over jouw foutmelding:

Start Register-editor (Regedt32.exe).
Selecteer de volgende registersleutel:
HKEY_CLASSES_ROOT\MIME\Database\Content Type\audio/x-ms-wma

Klik op Waarde toevoegen in het menu Bewerken en voeg de volgende registerwaarde toe:
Naam: CLSID
Type: REG_SZ
Gegevens: {CD3AFA84-B84F-48F0-9393-7EDC34128127}


Sluit Register-editor af.
Status
Dit probleem wordt veroorzaakt door multimediaspelers van andere fabrikanten. Informeer bij de fabrikant van de speler of een update voor de speler beschikbaar is.

ik zal het artikel nog opzoeken, maar de oplossing heb je in elk geval al hoop ik:D

foutje bij knippen en plakken.
Groeten Oossie
 
Ik heb bij "bewerken" de volgende opties,

Nieuw--------->sleutel
tekenreekswaarde
binaire waarden
dword waarden
waarde met meerdere tekenreeksen
waarde met uitbreidbare tekenreeks

welke moet ik kiezen?


CLSID REG_SZ {cd3afa84-b84f-48f0-9393-7edc34128127}

staat er overigens al in zie ik nu...........

verder staat er nog:

autoplaycontenttypehandler REG_SZ MusicFilesContentHandler

extension REG_SZ .wma
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in mn hardware lijst een geel vraagteken staan bij "PCI Simple Communications-controller", laten zoeken op het internet voor besturing maar kan niet gevonden worden. Verder zit er aan de pc geen hardware aangesloten waarvan ik een cdrom of installatie diskette zou moeten hebben, ik heb dus geen idee wat die PCI........ is...........

groetjes!
 
Een PCI simple communications controller is over het algemeen een modem, netwerkadapter of een compoort.

Als je de juiste drivers installeert voor alle apparaten zal het probleem
waarschijnlijk opgelost zijn.maar dan stap 2 welke driver moet je hebben ?

Ik denk dat je een IRQ conflikt hebt van twee apperaten die dezelfde poort willen gebruiken.

Groeten Oossie
 
Ik heb op het internet even gekeken bij die PCI Simple Communications Controller en het barst van de topics hierover, heel veel mensen krijgen deze melding blijkbaar. Wat ik uit al die verhalen heb begrepen is dat er niet echt 1 standaard driver voor is.
En hoe vind je dan in vredesnaam de juiste voor je pc? Wat een harde dobber dit zeg, bah............

Iedereen weer hartstikke bedankt voor het meedenken en adviseren, lijkt niet echt oplosbaar tot nu toe.

Groetjes!
 
Even een kleine update van mij, ik heb mn brander eens helemaal losgekoppeld en toen weer aangesloten maar dat heeft helaas niet mogen baten. Toen maar weer verder gezocht en gezocht en het enige nieuwe wat ik heb kunnen vinden over de identiteit van mn PCI Controller is:

PCI Simple Communications-controller

PCI\VEN_1106&DEV_3068&SUBSYS_30001631&REV_20\2&EBB567F&0&3E

De stuurprogramma's voor dit apparaat zijn niet geïnstalleerd.

ik las dat ook hier op het forum veel mensen met dit probleem te maken hebben gehad, toch denk ik niet dat daarom mn geluid het niet meer doet. Brander doet in iedergeval helemaal niks meer en wordt nu ook niet meer herkend (dat was al eerder op de avond), bios update is niet beschikbaar voor mn pc volgens live-update, stuurprogramma's zijn allemaal aangepast en verbeterd, im outta options.............

Nog even de BIOS zelf ingedoken om te kijken of ik daar nog iets kon vinden qua instellingen ofzo, maarja zoveel verstand heb ik daar niet van, maar met dat beetje dat ik heb zag ik niks vreemds. Wel is het 1 keer gebeurd na het opstarten dat mn cdbrander ineens ging branden en de pc weer "bevroor"........ Ook die topic zag ik in een andere rubriek hier ergens staan, maar daar was de oplossing een los draadje, hahahahaha, en die heb ik niet kunnen vinden.

Conlusie is volgens mij dat ik hier niet uit ga komen, ondanks de enorme hulp die ik gekregen heb. Nogmaals hartstikke bedankt en een fijne zondag!
 
Hoe zit je eigenlijk op internet? Dit om te kijken wat nou die simple communications controller is. Als je dat zo intikt kun je idd geen drivers vinden. Het is namelijk een algemene benaming voor zoals oossie al zei een modem , netwerkadapter of een compoort. Je moet dus eerst uitzoeken wat het is. Kijk anders even met aida wat je hebt. Als je via de telefoon internet hebt dan kun je de modem vergeten.
 
Ik kan het niet meer volgen jullie maken er wel een heel groot probleem van zoals ik eerder heb gevraagd, heb je een Pakkerd Bell PC type iMedia 5865i RW.
Download dan even de goede drivers hieronder.

http://support.packardbell.nl/download/index.php?PibItemNr=platform_danube_imedia


Verwijder je geluidskaart en alles wat fouten aangegeeft in apparaat beheer en gewoon even de Drivers opnieuw installeren dan moet het probleem verholpen zijn.
 
verwijder eerst je geluidskaart uit , apparaatbeheer .
Daarna eventueel je modem.

Maak je computer open en trek de geluidskaart eruit, plaats hem terug in een ander pci slot ( dit i.v.m interrups).

Start de computer op, en als je mzzl hebt installeerd windows hem zelf.

suc6
harry
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan