Geluid kraakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spongeboblitjes

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Ik heb sinds kort Windows Vista 32 bit, maar bij sommige spellen kraakt het geluid of vervormt het. Muziek luisteren doet ie gewoon goed, het is dus alleen bij het gamen. Ik heb een Creative Audigy 4 geluidskaart en alle nieuwste updates heb ik gedownload voor die kaart. Misschien dat iemand mij kan helpen?

Kun je in de krakende spellen de systeemvereisten niet nakijken? Misschien voldoet je systeem niet aan die vereisten? Kun je in die spellen kiezen voor DirectSound of een ander systeem?

Het ligt echt niet aan m'n systeem, want toen ik nog Windows XP had deden de spellen het wel goed. Het is vooral met Supreme Commander en af en toe ook met World of Warcraft dat gekraak.

Kun je in de spellen kiezen voor b.v. wave_out in plaats van DirectSound? Wissel dan eens van modus. Of kun je kiezen voor OpenGL in plaats van DirectX10?

Nee kan ik niet veranderen. Ik heb net wel alles op de laagste stande gezet graphics enzo
maar geluid kraakt nog steeds.

Mm...heb je gekeken in Apparatbeheer of er ergens gele of rode icoontjes staan? Kijk vooral bij Besturing voor geluid, video en spelletjes. En misschien heb je iets aan de "tip" die op Tweakers.net werd gegeven door gebruiker 911GT2, al was dat in een MCE-systeem. Hij heeft alle extra's van Creative verwijderd en alleen de drivers geinstalleerd. En wat je ook nog kunt proberen is de drivers en controllers van je moederbord opnieuw te installeren of te updaten.

Ik heb dus net alle drivers geupdate en ik heb m'n luidsprekers aan mijn standaard geluidskaart gekoppeld maar dat helpt ook al niet.

mijn standaard geluidskaart
Een tussenvraag: deden de speakers het goed met de XP-drivers? Probeer die eens terug te zetten? (Je weet maar nooit.)

Wat ik ook nog wilde vragen: standaard is onboard? Die had je toch wel in de BIOS uitgeschakeld toen de SB op je mobo zat?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan