Geluid laptop werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

my19071097

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 mei 2016
Hallo, ik heb een acer laptop. en mijn kinderen luisteren vaak naar muziek met een koptelefoon.

nu is het puntje van de koptelefoon afgebroken in de audio input van mijn laptop. en komt er geen geluid meer uit.

Ik heb geprobeerd om het stuk eruit te halen maar het is mij niet gelukt. ik vind het ook niet waard om er geld aan te besteden.

Mijn vraag is of ik het koptelefoon-optie kan uitschakelen zodat ik wel geluid uit mijn speakers krijg.

alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom bij de Helpmij!

Ik ben bang dat dat niet zal gaan lukken. Op het moment dat de laptop een koptelefoon(plug) detecteert, wordt intern (onder de motorkap) geschakeld, waardoor de speakers niet meer functioneren. Ik vermoed dat een goeie lokale pc winkel tegen een schappelijk bedrag wel de afgebroken stift zal kunnen verwijderen, informeer er eens naar.

Das wel een heel vervelende situatie. Je zou met een pincet een lange dunne proberen het uiteinde te pakken te krijgen.
Je moet engelen geduld hebben, om het klusje te klaren. Mocht dat niet lukken. Dan probeer je met een spelt de binnen kern van de audio jack binnen te dringen. Een beetje druk uitvoeren wanneer nodig. Of een lucifer met 1 sec. Lijm in de ingang steken en proberen de lucifer te verlijmen aan het uiteind. Niet teveel lijm gebruiken. Mocht de laatste optie niet werken. Zal je de laptop moeten openen om bij het betreffende board te gaan raken. Voordat je overgaat tot die drastische maatregel verwijder de voeding en de accu. Hou je aan/uit knop daarna 30 sec. Ingedrukt om de statische lading weg te laten vloeien. Daarna kun je met moed en beleid de laptop uit mekaar halen. Op YouTube staan filmpjes hoe je een laptop uit en in mekaar zet. Succes

Goed bedoeld allemaal van Smakie77 maar die voorstellen zijn vrijwel kansloos. De jack-uitgang is maar 3,5 mm, daar kom je met een pincent nooit in en met een naald in het metalen topje prikken gaat hem ook niet worden.
Daarvoor kun je domweg niet genoeg kracht zetten en al helemaal geen trekkracht uitoefenen.
Als je de jack kapot wilt hebben moet je vooral met secondenlijm aan de gang gaan, succes gegarandeerd !

Enige werkbare optie met goede kans op succes is wat gast0225 voorstelt: breng hem naar een fatsoenlijke computerwinkel.
Als ze het mainboard los maken moeten ze dat topje eruit kunnen krijgen, eventueel zouden ze het jack chassis-deel op het moederbord kunnen vervangen.
Dat mag de hoofdprijs niet kosten.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan