Geluid met bromgeluid (aarde)

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurach

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2002
Ik heb een 5.1 speakerset en heb deze aangesloten op een Creative Live 5.1 soundkaart. Nu heb ik drie stekkers in moeten pluggen in de kaart. Nu is et geluid bij groot volume prima maar als het geluid zacht staat of op zijn zachtst dan hoor ik een irritante brom. Het lijkt me dat e.e.a. niet geaard is. Maar de vorige set speakers gaf dit geluid niet op dezelfde kaart. Als het inderdaad te maken heeft met dat geaarde...zou dat op te lossen of heeft de kaart gewoon de geest gegeven?
Het is dan wel kerst.....maar wellicht heb je even tijd me te helpen?

Zit de computer wel op een geaard stocontact? Een brom in de audiokaart duidt meestal op een slechte verbinding, of aardingsprobleem. Heb je al je kabels al gecontroleerd?

Groeten Oossie

geluidskaart

oossie zei:
Zit de computer wel op een geaard stocontact? Een brom in de audiokaart duidt meestal op een slechte verbinding, of aardingsprobleem. Heb je al je kabels al gecontroleerd?

Groeten Oossie

Dat dacht ik ook, maar de pc staat niet op een geaard contact. Is overigens nooit geweest en voorheen nooit probleem gehad met geluid. De aansluitingen die geaard zijn zitten op een plaats waar je niet zo snel een pc aansluit. Alles in huis is niet geaard. De 5.1-set is nieuw en gaat pas brommen als de pc aanstaat. Zal eens met een verlengsnoer naar een geaard contact gaan en uitproberen.

het afstellen vd geluidskaart

BANDIT123 zei:
Welk programma gebruik je om af te stellen?
denk dat je doelt op wat voor een program ik gebruik om het geluid af te stellen. Dat program wat meegleverd is bij de geluidskaart. Je kent dat wel...met diverse mix-mogelijkheden en effect-instellingen.

Dan heb je als goed is ook in moeten geven dat je microfoon ingang gebruikt wordt ,heb je dat gedaan?
En je heb toevallig niet Digitaal aangevinkt?,dat geeft daarna namelijk ook een Brom aan.

de gaarde geluidskaart

maurach zei:
Dat dacht ik ook, maar de pc staat niet op een geaard contact. Is overigens nooit geweest en voorheen nooit probleem gehad met geluid. De aansluitingen die geaard zijn zitten op een plaats waar je niet zo snel een pc aansluit. Alles in huis is niet geaard. De 5.1-set is nieuw en gaat pas brommen als de pc aanstaat. Zal eens met een verlengsnoer naar een geaard contact gaan en uitproberen.

Heb inmiddels uitgeprobeerd met geaard contact en de pc geeft geen brom meer! Maar....ik zit wel met een verlengsnoer van 10 meter door het huis:) daar moeten we wat op vinden. Wellicht aarden aan de radiator van de kachel?

maurach zei:
Heb inmiddels uitgeprobeerd met geaard contact en de pc geeft geen brom meer! Maar....ik zit wel met een verlengsnoer van 10 meter door het huis:) daar moeten we wat op vinden. Wellicht aarden aan de radiator van de kachel?

Neem 2 1/2 kwadraad (geel/Groen) Electricietijds draad ,Verbind dat onder een schroef aan buiten zijde computerkast van Voeding en met een Aardklem op verwarmingspijp

En meet dan wel door of het verschil met nul en aarde 0 volt is, vooral als je aan de radiator gaat aarden. Is deze cv instalatie wel uitgevoerd met metalen buis, als hij is aangesloten met kunststofslang, zal aarding aan de radiator geen zin hebben.

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan