Geluid met vertraging

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Nieuwe TV, nieuw home cinema centre en nieuwe DVD.
Allemaal leuk, maar als ik het tv-geluid via de versterker over al die boxen wil weergeven, is het niet meer lipsynchroom (?): het geluid arriveert een fractie van een seconde later.
Hetzelfde gebeurt als ik een DVD afspeel.
Het geluid van de tv uit tv-speakers is ok.

Ik heb allerlei kabels, audio, video etc., maar het gaat mij even om de oorzaak. Ik denk dat ik dan wel een oplossing vind.

Geen echte PC-vraag, maar toch... helpmij!

TV: LG plasma
Home centre: JVC RX-F10S
DVD: JVC DR-M10

Nu aangesloten:
- scart van DVD naar tv
- scart van centre naar tv
- digitale coaxiale kabel van dvd naar centre

Ik ga even een tegenvraag stellen. Hoever staan de luidsprekers van van je TV?. Zoals je "gezichtsbedrog" hebt, heb je ook "gehoorsbedrog". Kijk je zit recht voor TV. Het geluid komt recht op u af. Sluit je de TV aan op luidprekers, die een beetje verwijderd opgesteld staan, bestaat de mogelijkheid dat je dit niet als synchroon hoort. Verplaats je boxen even en beluister dan nog eens.

Nee, dat is het niet, dat heb ik al geprobeerd.
Zo'n 'bedrog' kan bovendien niet zorgen voor zo'n grote vertraging. De achterspeakers staan 3,5 meter van het beeld. Als ik beide seta aanzet (TV + centre) hoor ik meteen een echo, ook uit de voorspeakers.

Op veel surround centers kun je een bepaalde vertraging(delay)instellen, teneinde een ruimtelijker geluid te creeeren, of andere effecten te realiseren.
Waarschijnlijk staat het een en ander op een van deze effecten.
Meestal is het zo dat je per kanaal de vertraging in kunt stellen.
Wanneer je ze allemaal op 0 zet moet het weg zijn.
"If everything fails, try reading the manual!"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan