geluid of multimedia werkt niet meer

• Onderwerp starter Onderwerp starter elkje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

elkje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2003
Ik heb Win98 Plug 'n Play.

Sinds kort kan ik geen geluid meer uit Windows Media Player krijgen (er is wel geluid bij eenvoudige CD-ROM spelletjes).

De foutmelding zegt iets van "kan geen geluidskaart vinden of geluidskaart werkt niet goed". Volgens instructies moet ik START -> Instellingen-> configuratie -> multimedia

Daar gaat het fout, want het icoon Multimedia reageert niet. Het icoon Geluiden trouwens ook niet.

Het is goed mogelijk dat mijn 5-jarig zoontje iets heeft verprutst terwijl hij K3 probeerde af te spelen. Maar WAT?

Daarnaast heb ik ook problemen met spelletjes, nl dat er geen directX of DLL gevonden kan worden. Terwijl ik die wel heb (en ook opnieuw geinstalleerd heb. Misschien is dat een heel ander probleem dat ik elders zal aankaarten. Of heeft het er toch mee te maken??

Pliiiiiis help me

Elkje

Als ik het goed lees heb je al wel directX geherinstalleerd, maar nog niet de drivers van je geluidskaart. Verwijder de geluidskaart uit de hardware en herstart dan de pc. Tijdens deze herstart zou windows de geluidskaart dan opnieuw moeten detecteren en de bijhorende drivers installeren...

werkt dit?

Welke moet ik verwijderen?

Ik heb keuze uit 4, waarvan
- ...joystick.. niet geactiveerd is
- ...wave... wel geactiveerd is
- Creative Sound Blaster Audio PCI 128
- Sound Blasster Audio PCI 128 Legacy Device

Bovendien, het geluidsprobleem had ik pas lang nadat ik de eerdere Direct X installatie succesvol gebruikt heb.
DirectX heb ik opnieuw geinstalleerd omdat ik dll meldingen kreeg.

heeft dat ook te maken met het feit dat ik het icoon Multimedia niet kan gebruiken??

Alvast hartelijk bedankt

Elkje

Ik heb nr. 3 verwijderd en die is inderdaad opnieuw geinstalleerd. Maar het hielp niet. Sterker nog:
Nu ben ik de icoon Multimedia en de icoon Geluiden helemaal kwijt!!!

Is er iemand die me kan helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan