Beste mensen,
Sinds kort ben ik in het bezit van een nieuwe computer. Deze bestaat uit de volgende onderdelen.
en plost komt de mededeling dat mijn Blue Tooth USB dongle "een onbekend USB apparaat" is geworden. Ook bleek bij nader onderzoek mijn USB HDD niet meer herkend te worden. Het systeem zegt dat de controllers OK zijn. De grote schrik komt pas als ik het geluid hoor; zowel de waves als de CD's draaien op halve snelheid l...a....a...g en t...r...a...a...g. De waarden terugzetten hielp niet, evenals het opnieuw opstarten van het systeem. De boel gedeinstalleerd en opnieuw installeren helpt niets evenals BIOS in default zetten. Wel contact over gehad met mijn computerleverancier, maar die snapt er ook niets van.
Ik ben een beetje uitgeput met mogelijkheden die ik zie. Ik denk dat de IRQ er wat mee te maken heeft. De gedeelde IRQ's voor USB en audio zijn 20 t/m 22. Deze kan ik niet zelf instellen (de BIOS kent alleen IRQ's t/m 15).
<b>Kan iemand mij helpen, ik weet het echt niet meer!!</b>
Alvast bedank voor de moeite.
mvg,
Pjerry
Sinds kort ben ik in het bezit van een nieuwe computer. Deze bestaat uit de volgende onderdelen.
- Asus K8NE de luxe (SATA, USB2, 1394, ATA-133, 7.1. audio, div. RAIDs, Lan 10/100)
- AMD Athlon 64 3000+ (2Ghz)
- chipset Nvidia Gforce3
- Infinion PC3200 DDR 526 Mb 2,5-3-3-8
(volgens computerleverancier 3-4-4-8, maar het systeem weet beter)
- Creative Lab Inspire 5.1 boxen
- Sweex WiFi 54 Mbit
- ATi Radeon 9600 Pro 256 mb DVI met tv-out
- Nec 3520. 16x (DVD+/-R), 48x (CD-R), dual layer
- Matrox, 160 gb, 8 mb cache, 7200 RPM (ATA, foutje leverancier
:evil: ) - Windows XP Pro

Ik ben een beetje uitgeput met mogelijkheden die ik zie. Ik denk dat de IRQ er wat mee te maken heeft. De gedeelde IRQ's voor USB en audio zijn 20 t/m 22. Deze kan ik niet zelf instellen (de BIOS kent alleen IRQ's t/m 15).
<b>Kan iemand mij helpen, ik weet het echt niet meer!!</b>
Alvast bedank voor de moeite.
mvg,
Pjerry