Geluid op hoofdtelefoon ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

falconetti

Banned
Lid geworden
3 mrt 2001
Berichten
2.744
Ik zit al een tijdje met de hoofdtelefoon. In de PC zit een Creative Sound Blaster Live!
Heb aan de achterkant 5 uitgangen. Op de zwarte en de groene heb ik de geluid boxen. De andere zijn: roze: voor microfoon; blauw + geel: beide voor digital out.
Ik krijg alleen geluid op de hoofdtelefoon als ik deze in de plaats van de groene (boxen) erin doe. Maar dan doen de boxen niet!
Op de geluid kaart zelf zijn 3 mogelijkheden:
- CD-IN = hier zit een kabel naar de CD-DVD en staat daar in het: analoog audio.
- AUX-IN = deze was vrij maar heb een kabel naar de CD-R (brander) ook op het analoog aangesloten.
- TAD = deze is vrij.
Op de voorkant van de CD spelers krijg ik ook geen geluid.
Op dat kabeltje dat ik net heb gekocht (zit nu tussen de CD-R en AUX-IN) zitten nog 3 stekkers = 2 kleine + 1 wat grotere.
Hoe krijg ik dit nou goed? Liefst zo dat ik kan kiezen tussen boxen aan/uit en de hoofdtelefoon. Het zou ook leuk zijn als je op de voorkant van de CD-DVD en CD-R de stekkers ook werken, maar dit hoeft niet persé.
Als ik maar niet steeds onder/achter de kast moet om de stekkers te wisselen.
Falco
 
Koop en splitter voor de boxen, dan kan je daar ook je koptelefoon op aansluiten.
Joop
 
Jepewe, dat splitter moet in de PC of buiten?
Kan je wat meer duidelijke info geven?
Kan ik dan kiezen tussen geluid op boxen en boxen uit - hoofdtelefoon aan ??
 
De splitter is een 3pins male jack (De normale dus) waaraan 2 draadjes zitten die uitmonden in een female jack. Je kan dan de boxen op een uitgang zetten en de hoofdtelefoon op de andere. Mocht je er een niet willen horen, dan haal je gewoon het draadje eruit.
Joop
 
Dus net zoals bij een stereo instal.?? Moet deze op de achterkant van PC??
En heb je enige idee hoe ik ook geluid krijg op de voorkant van bijv. CD-R ??
falco
 
In je geluidskaart hoort een uitgang te zitten voor je boxen. Hier moet je dus beide stekkers, 1 voor de boxen en 1 voor de telefoon, in komen. Daarvoor zijn er z.g. splitters in de handel, zie bijlage. Meer kan ik er niet over vertellen.
Voor je CD-R dient er een telefoonaansluiting aan de voorkant van je CD te zitten...
Joop
 
Ik heb het begrepen. Sorry kan jou bijlage niet zien: krijg blanke pagina met text over internet instellingen..
Op de voorkant van beide CD spelers staat aansluiting maar komt geen geluid uit (via de hoofdtelefoon dus).
De CD-DVD draait nu als CD afspeler omdat ik weet niet hoe ik dat als DVD moet doen.
 
nog eens proberen
 

Bijlagen

  • splitter.jpg
    splitter.jpg
    5,4 KB · Weergaven: 37
Nu is het duidelijk, bedankt.
Ik neem aan dat ik 1 moet hebben. Op de hoofdtelefoon staan 2 stekkers (groen + roze) maar op de roze staat 1 microfoon tekentje, dus die zou ik niet nodig hebben?
Aan de hoofdtelefoon zit ook zo'n mond microfoon.
Toch raar dat ik dat op de voorkant geen geluid heb??
 
Laatst bewerkt:
Doorgaans zit er op de CDspeler ook nog een regelaar voor hard en zacht. Misschien staat die helemaal uit?
Ik hoop, dat je daar wat aan hebt, want verder weet ik het ook niet
Joop
 
Regelaar, aan de voorkant staat wel op hard.
Het is toch vreemd.
Ik wacht nog misschien weet iemand hoe ik dat oplos.

Grtz
Falco
 
Met splitter werkt wel. Ik zet het op opgelost.
Heb toch nog geen geluid aan de voorkant

Bedankt!!
Falco
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan