geluid op je homepage

Status
Niet open voor verdere reacties.

jojo

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
244
hallo;newbie op het gebied van homepage maken dus effe een vraagje.
hoe kan je op je homepage achtergrond laten draaien in een loop.
 
In frontpage is dat heel makkelijk als je daarmee werkt!

Rechtermuisknop op pagina -->Eigenschappen van Pagina --->> Achtergrondgeluid -->> Kies je de locatie waar het bestand staat ---> Dan zie je PERMANENT staan met een vink vakje ervoor , dat vinkje moet aan staan want dan blijft ie gewoon eindeloos doorgaan!

En als je dat vinkje uitzet dan kun je zelf kiezen hoevaak je um wilt laten horen , dan kies je naas LUS hoevaak je het muziekje wilt laten horen!!

Hopelijk heb ik het een beetje duidelijk uitgelegd :)
 
Als je heel de site door, ongeacht de pagina het geluid wilt laten horen, dan dien je met een frameset te werken.
Het bovenframe heel klein houden ( 5 px) en daar de muziek in.
In het onderframe de rest van je site.
Nu loopt de muziek door als er een andere pagina geopend wordt.

:cool:
 
Het liefste op meerdere pagina's diverse sounds en ik gebruik flashmx en ben een complete newbie dus take it slowly :D :D
 
Hoi,

Pas mijn eerste homepage gemaakt:

kabelgebruiker bij chello
als editor Microsoft Word
FTP met Ipswitch FTP-LE
de page is heel simpel: een tekstfile met, (wat verkleinde), foto's van mijn digitale camera, links naar andere pages en geluid bij openen.

Alles werkt prima behalve het geluid.

Als ik zelf mijn homepage open in IE6 werkt het prima, maar niet bij de rest van de wereld, inclusief de tweede PC hier in huis die d.m.v. Sitecom router ook op internet zit.

Moet ik dat geluid op een speciale manier uploaden of zoiets? In de HTML broncode van de page staat een verwijzing naar het .wav file dat op mijn locale disk staat, maar het staat niet in in de 'index__bestanden' map die door Word wordt aangemaakt/aangepast bij het aanmaken/editen van het 'index.htm' file.

Waar vind ik informatie over hoe dat uploaden allemaal zo'n beetje werkt? Ik kocht XHTML voor dummies, maar daar wordt ik niet veel wijzer van en ik heb niet de ambitie om html programmeur te worden. Zijn er editors, waarmee je met 'drag an drop', tekst, beeldobjecten en verwijzingen kunt in elkaar zetten tot een grafisch beetje leuke pagina?

vast bedankt!
 
Geplaatst door voorde
Hoi,

Pas mijn eerste homepage gemaakt:

kabelgebruiker bij chello
als editor Microsoft Word
FTP met Ipswitch FTP-LE
de page is heel simpel: een tekstfile met, (wat verkleinde), foto's van mijn digitale camera, links naar andere pages en geluid bij openen.

Alles werkt prima behalve het geluid.

Als ik zelf mijn homepage open in IE6 werkt het prima, maar niet bij de rest van de wereld, inclusief de tweede PC hier in huis die d.m.v. Sitecom router ook op internet zit.

Moet ik dat geluid op een speciale manier uploaden of zoiets? In de HTML broncode van de page staat een verwijzing naar het .wav file dat op mijn locale disk staat, maar het staat niet in in de 'index__bestanden' map die door Word wordt aangemaakt/aangepast bij het aanmaken/editen van het 'index.htm' file.

Waar vind ik informatie over hoe dat uploaden allemaal zo'n beetje werkt? Ik kocht XHTML voor dummies, maar daar wordt ik niet veel wijzer van en ik heb niet de ambitie om html programmeur te worden. Zijn er editors, waarmee je met 'drag an drop', tekst, beeldobjecten en verwijzingen kunt in elkaar zetten tot een grafisch beetje leuke pagina?

vast bedankt!

Zojust valt mijn oog op de 'voetregels' van Peter Vaned; zal daar eens gaan kijken naar Arachnophilia etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan