geluid op moederbord????

Status
Niet open voor verdere reacties.

jammie21

Gebruiker
Lid geworden
13 apr 2007
ik heb een vraag zit er uberhaupt geluid op een moederbord ?????en zo ja hoe kan ik dat instaleren ???ik weet wel dat mijn moederbord het type crystal cs4611-cm ep is !!!!!!!1en waar kan ik het instaleren ??????????:rolleyes: :confused: :confused: :o

De cs4611-cm is een geluidschip op je moederbord, dus niet het moederbord.

Download Everest Home, installeer dat en kijk daarmee naar het merk en type van het moederbord, zet dat hier weer neer, dan gaan we opzoek naar de juiste drivers.

Of heb je misschien een packard-bell pc? Zo ja, geef dan het exacte type door.

alvast bedankt dat je me wil helpen !!!!!maar over dat everest hoe download ik hem want er staat geen download linkje bij ???

ok heb het gevonden het is van intel corporation en een seattle se440bx ik weet niet of je meer info nodig heb .

en me pc is een dell dimension xps r400 maar weet niet wat er verders allemaal in zit heb de pc nl gekregen .

ok ben blijkbaar echt een leek met dit want kan het echt niet vinden wel video drivers !!!!!!:o :(

ok heb ze allebei geprobeerd de eerste onderstuent ie niet :( en heb windows xp heb het wel geprobeerd maar werkt ook niet :( :shocked:

zou het kunnen dat ik me bios moet updaten ik weet niet of dat er mogelijk mee te maken zou kunnen hebben .................ik heb me nl rotgezocht en kan nergens de audio drivers vinden!!!!!!!!!!1

deze heb ik ook gerpobeerd maar hij zegt dat ie het niet ondersteunt ????!!!! ik vraag me ook af of het orginele moederbord van dell er in zit ???:( :(

Een xps r400 of een XPS 400, zit een 7 tal jaren tussen, voor de eerste zijn geen XP drivers te vinden.

Een xps r400 of een XPS 400, zit een 7 tal jaren tussen, voor de eerste zijn geen XP drivers te vinden.

Oeps, mijn fout.

Ik kom op diverse fora tegen dat mensen XP met succes draaien op dit systeem.

Wat ik kan vinden bij cirrus logic (fabrikant van de audiochip) is dat de cs-4611-cm vervangen is door de 4614 welke dezelfde specificties heeft.
Als dat inderdaad zo is dan heb je grote kans dat de windows2000 driver hiervoor ook onder XP werkt.
http://www.cirrus.com/en/software/drivers/audio/PW3041.zip

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan