Geluid op pc via hdmi.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijnos

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2005
Berichten
106
Al eens eerder dit probleem gehad en toen was het een hele kleine verandering.
Echter heb ik mijn pc opnieuw moeten installeren en nu weet ik niet meer hoe het werkt.
Ik wil mijn pc geluid via mijn hdmi laten lopen alleen herkent hij het niet.
Als ik in audio apparaten zit en dan via hdmi op de rechtermuisknop op inschakelen wil klikken is dit dus niet mogelijk.. en ik was zo blij dat het toen werkte :( iemand die me hier mee kan helpen?
 

Bijlagen

  • 1521926_555150647908714_2055240440_n.jpg
    1521926_555150647908714_2055240440_n.jpg
    29,6 KB · Weergaven: 56
  • 1488295_555240197899759_1359199502_n.jpg
    1488295_555240197899759_1359199502_n.jpg
    49,8 KB · Weergaven: 69
PC geluid via HDMI, tot zover kan ik het volgen, maar naar welk apparaat gaat de uitvoer, of anders gevraagd, welk apparaat hangt er aan het andere eind van de HDMI kabel.
 
Oké helder.
Dan moet je eerst je TV als 2e beeldscherm toevoegen. (vanaf het buroblad etc. etc.) Daarna verschijnt de TV ook als optie in het 'geluidsscherm'.
 
Mijn pc beeld is dus wel op mn tv.. maar dat geluid niet.. hoe voeg ik die dan toe?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben er dus nu achter.. dat mijn hdmi kabel het beeld blokkeerd.
Zodra ik mijn hdmi kabel aalsluit krijg ik het bureaublad te zien, en verder geen icoontjes of balken..
Nu zou ik willen weten hoe dat komt.. want het probleem is helaas nog niet opgelost.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is niet nodig te citeren als je direct reageert. De topics worden anders zo lang, met dezelfde tekst.
 
philips 40pfl3107h/12

Is mn tv.
En ik wil dus.. dat ik mijn tv scherm kan gebruiken tegelijkertijd met mijn pc scherm.
Ik kon dus ooit films muziek en alles afspelen vanaf mijn pc naar mijn tv.. maar nu krijg ik dat niet meer voor elkaar :(
 
En als ik dan in beeldscherm zit ? Wat moet ik dan doen en waar?
Heb windows 7
 
Zie plaatje (ook Windows 7).
 

Bijlagen

  • Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    86,4 KB · Weergaven: 41
1. Ik doe de hdmi kabel in de pc.
2. Pc scherm gaat op bureaublad alleen.. zonder andere dingen balken en picto s.
3. Vervolgens moet ik op mijn tv scherm kijken om 2 schermen te selecteren.
4. Er veranderd niks. Scherm op pc blijft op bureaublad zoals bij nr 2 die ik hier boven vermeld..
 
Wat bedoel je met "???".

Lees v.w.b. het 'schalen' van je scherm dit even door.
 
Het kan zijn dat je op je televisie niet op het juiste kanaal kijkt. Zoals je voor bijvoorbeeld je console doet. Dit is te doen middels een knop op je afstandbediening.
 
Juiste kanaal? Een computer, middels HDMI aangesloten op een TV, kan op de TV maar middels 1 kanaal worden weergegeven en dat is middels de HDMI-poort waar de computer aan hangt. Als de TV meerdere HDMI poorten heeft, dan kan dat op de TV MHDMI-1, HDMI-2, HDMI-3 etc. zijn, maar van een verkeerd kanaal kan geen sprake zijn. Er is maar 1 HDMI poort waar de computer zijn beeld aan doorgeeft.
 
Dat bedoelde ik gast0225, maar waarschijnlijk heb ik Martijnos verkeerd begrepen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan