geluid opnemen met C-Media geluidskaart werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

esteban

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2005
Hoi,

ik ben nieuw op dit forum, eens testen of het daadwerkelijk werkt ;)

Ik heb net een nieuwe computer gekocht, en de geluidskaart die erin zit is een C-Media AC97 Audio Device .

Ik ben dj, en wil, zoals met mijn vorige computer, mixes en platen opnemen op mijn computer. Ik deed dit vroeger altijd via de lijningang, maar deze werkt nu niet. Ik kan enkel geluid opnemen via de microfooningang. Ik denk echter dat het geluid een stuk minder is via de microfoon- dan via de lijningang.

Een bijkomend probleem is dat bij het afspelen van geluid (zoals wave als mp3 als video, en met alle programma's) er een vervelende echo op het geluid zit...

De locatie waarop hij geinstalleerd is: PCI-bus 0, apparaat 17, functie 5. Er zijn ook geen conflicten met andere hardware, en het stuurprogramma is correct bijgewerkt.

Iemand ervaring met deze geluidskaart of deskundig genoeg om mijn probleem te kunnen oplossen?

Thanks!!

Steven.

Zit er geen surroundmixer op je pc dan kan je kan je echo weghalen en je line in activeren?

Zie het maar als een mengpaneel om geluiden in te stellen zoals de bas enz:

Geluid opnemen met deze kaart is niet je van het maar heb het ook een tijdje gedaan. Dat deed ik met freecorder , via de lijn-ingang van de kaart. Maar dat kan ook heel goed via de mic. ingang hoor. Let wel op dat je dan de boost van de mic. uitschakelt in de mixer zodat ie niet nog eens extra versterkt wordt. Maar waarom doet je lijn-ingang het niet? Is de kaart wel juist geinstalleerd? Heb je de drivers nog van deze kaart? Staat de opname-software wel goed ingestelt( dus op lijn-in ipv mic)?

Dat rondzingen (echoen)kun je tegengaan door simpel weg het volume van je mic. in je windowsmixer te dempen. Tijdens opnames zet je de lijn-uitgang uit anders gaat erin wat eruit gaat en wordt dit in een lus continu versterkt zodat je dat echoen krijgt.

Het beste is alles via een mengpaneel te doen, dus gewoon alles naar je versterker laten gaan en daar vandaan tape-out naar je ingang van je geluidskaart trekken en op de pc de lijn-uitgang uit te schakelen.

Geplaatst door Tarabass
Geluid opnemen met deze kaart is niet je van het maar heb het ook een tijdje gedaan.

> dat heb ik ondertussen gemerkt ja :(

Dat deed ik met freecorder , via de lijn-ingang van de kaart.

> Ik gebruik Soundforge 7.0 (de industriestandaard)

Maar dat kan ook heel goed via de mic. ingang hoor.

> Volgens mij is die toch niet gemaakt om de hele frequentie te beslaan zoals de lijn?

Let wel op dat je dan de boost van de mic. uitschakelt in de mixer zodat ie niet nog eens extra versterkt wordt. Maar waarom doet je lijn-ingang het niet? Is de kaart wel juist geinstalleerd?

> waarschijnlijk wel, de computer is net nieuw..

Heb je de drivers nog van deze kaart? Staat de opname-software wel goed ingesteld (dus op lijn-in ipv mic)?

> ja

Dat rondzingen (echoen)kun je tegengaan door simpel weg het volume van je mic. in je windowsmixer te dempen.

> dit werkt niet...

Tijdens opnames zet je de lijn-uitgang uit anders gaat erin wat eruit gaat en wordt dit in een lus continu versterkt zodat je dat echoen krijgt.

Het beste is alles via een mengpaneel te doen, dus gewoon alles naar je versterker laten gaan en daar vandaan tape-out naar je ingang van je geluidskaart trekken en op de pc de lijn-uitgang uit te schakelen.

> als ik vanuit mijn versterker werk heb ik geluidsverlies; in elk mengpaneel zit een voorversterker, dus moet ik vanuit mijn mengpaneel werken..

Ik zal moeten blijven zoeken vrees ik...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan