geluid opnemen met Visual Basic

Status
Niet open voor verdere reacties.

marceldiender

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 dec 2008
Hallo,

Deze vraag is al eens eerder (in 2006) geplaatst, maar de link in het antwoord is niet meer actief. Vandaar dat ik deze vraag nog eens stel.

Hoe kan ik in Excel een geluid opnemen zolang er een knop ingehouden wordt d.m.v. VBA en dit wegschrijven naar een bestand? En is dit uberhaupt mogelijk?

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Marcel Diender

Voor zulke dingen moet je niet in Excel zijn, er zijn wellicht massa's andere programmaatjes die zoiets doen.

En wat je bedoelt met naar Excel wegschrijven is mij niet duidelijk.

Wigi

Ik hoef het bestand niet weg te schrijven naar excel, maar gewoon naar een wav-bestand.

Even ter verduidelijking:
Wat ik graag wil is een stukje code dat (m.b.v. de geluidrecorder van Windows?) een geluid opneemt en dat opslaat als wav bestand onder een bestandsnaam die uit een cel in Excel komt.

Ik heb al een hele serie uitgebreide macro's geschreven in excel waar nu al gebruik van gemaakt wordt. Ik ben dus al gebonden aan Excel. Het zou echter mooi zijn als er ook data ingesproken kan worden. Vervolgens wil ik een verwijzing naar het bestand opslaan in een database.

Ik weet niet of het mogelijk is, maar het beste zou zijn als er vanuit excel de geluidsrecorder wordt geopend, een geluid opgenomen kan worden zolang er een knop ingehouden wordt en de geluidsrecorder weer gesloten wordt nadat het geluid opgeslagen is. Ik weet alleen niet of dit mogelijk, maar van wat ik af kan leiden uit de vergelijkbare vraag (http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=247856&highlight=geluid) moet iets dergelijks wel mogelijk zijn.

Misschien dat dit mijn vraag een beetje duidelijker maakt.

Alvast bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

Marcel Diender

Bedoel je dit?

Op de Engelstalige site staat onder meer:

What can Excel do?

• Create a wave form and play it as a sound.
  • Record sounds from the sound card on the local computer (8s at 8kHz or 1.5s at 44kHz).
  • Record sounds from the sound card on a remote computer.
  • Analyze a sound sample with an FFT.
  • Export a sound file in .WAV format
Onderaan het scherm staat een zip-bestand met het benodigde programma en documentatie.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan