Geluid opnemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peer31

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Wie kan me helpen?
Even wat aangeklikt bij dialoogvenster geluid. Ik heb Windows 8.1 en de pc is nog nieuw.
In het Configuratiescherm heb ik op Geluid geklikt en dan wat veranderd op de tabbladen, ik weet niet meer wat.
In ieder geval staat er op het tabblad Opnemen nu: Er zijn geen opnameapparaten geïnstalleerd.
Op mijn laptop staat hier: Microphone.
Dat zal er dus op mijn desktop dan ook moeten staan neem ik aan.
Hoe krijg ik dit weer goed?
Groetjes,
Peer

Beste peer1, heb je vraag verplaatst naar de juiste sectie. De kans op meer reacties is groter.

Ik heb nu bij Geluid op het tabblad Opnemen het pictogram Microfoon en Lijningang staan beide staan niet aangesloten. Hoe kan ik deze inschakelen?
Ook staat Stereo-mix er dat staat wel aangevinkt
Groetjes, Peer

Beste helpers,
Nog even een aanvulling.
Als ik op de microfoon en lijningang waarbij een rood pijltje staat rechtsklik dan krijg ik een menu met uitschakelen.
Schakel ik uit dan worden de rode pijltjes zwart en kan ik op inschakelen drukken maar dan worden de pijltjes weer rood.
Hopelijk komt er gauw een oplossing.
Groetjes, Peer

Zo'n melding kun je ook krijgen als de stekkertjes niet juist geplaatst zijn.
Laptop heeft automatisch een ingebouwde microfoon, maar de desktop dus niet.
Wat is je configuratie qua hardware/geluid?

Hallo Chopra,
De zaak is opgelost en wel door de leverancier van de pc.
Met hulp op afstand in enkele minuten had ik weer geluid.
Ik had op een gegeven moment helemaal geen geluid meer.
Dat is opgelost maar omdat ik mijn webcam van de pc had gehaald kon ik ook de geluidsrecorder niet meer gebruiken, net zoals je net zei.
Die webcam komt er weer op en dan is de zaak weer procent.
Ik kan weer rustig slapen, je zult het niet geloven maar ik word er stapelgek van als er iets met mijn pc niet in orde is.
Ik ben toch blij dat ik van jou de bevestiging kreeg over het probleem met de webcam.
Bedankt voor je medeleven.
Groetjes Peer

Mooi dat het weer voor elkaar is en... laat ik dat nu helemaal begrijpen! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan