Geluid over één box

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuipie

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2001
Hoi, het geluid komt alleen maar over de linkerbox. De rechter doet helemaal niets.
Ik heb al andere speakers geïnstalleerd, maar het probleem blijft.
Hoe kan ik dit oplossen?

wa gebeurt er als je de box die het doet om die ff op rechts aantesluiten?

ergens soms een schuif niet goed staan in je instellingen??
balans?L-R?

oh sorry zag al dat je al boxjes geprobeerd had

ook een andere draad? breuk?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk blijft het contact van het contrastekkertje (groen) omhoog staan, hierdoor is er geen contact. Hier is zelden wat aan te doen omdat je niet goed bij de contactjes kunt. Een andere oorzaak kan een breukje zijn op het soldeervlak, dit gebeurt vaak als je regelmatig stekkertjes in en uitsteekt.

Het lijkt op een probleem met de geluidskaart. Als ik een koptelefoon achterin de pc steek, dan hoor ik alleen links geluid en rechts niet, net zoals met de boxen. Steek ik de boxen aan de voorkant van de pc in de geluidsingang, dan doen beide boxen het wel. Het zal dus niet aan de boxen liggen.
Er zal dus iets mis zijn met de PC achter ingang van het geluid. Is dit nog te fixen? Ik zal de stekkers voorlopig aan de voorkant inpluggen...

Zet een goede lamp erop, pak een stopnaald, kijk erin, en probeer het contactlipje, in die contrastekker/plug, iets naar binnen te buigen.

tja dan is het de vraag of het probleem in de aansluiting(en eventueel opnieuw solderen als je handige harry heet) zit of verder op de printplaat

dan zou je moeten gaan doormeten

maar is die geluidskaart dat waard?

en de optie van lange pier

tja dan is het de vraag of het probleem in de aansluiting(en eventueel opnieuw solderen als je handige harry heet) zit of verder op de printplaat

dan zou je moeten gaan doormeten

maar is die geluidskaart dat waard?

en de optie van lange pier

Ja, het ook idd ook een/het soldeerpunt zijn, op het moederbord, maar kan ook, dat die plug is uitgelubberd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan