Geluid probleempje...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Snaperniksvan

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2005
Alsjeblieft help mij,

Ik heb een nieuwe PC maar heb geen idee hoe ik er geluid uit krijg, heb boxjes (plug-&-play) aangesloten en instructies opgevolgd van Help & Ondersteuning, alleen kan hij niet de goede driver vinden in de lijst. Althans, ik weet niet van welk merk de soundcard is, kan iemand mij vertellen waar ik dat kan vinden en wat ik dan moet doen om het geluid te laten werken. Pls antwoord snel want ik heb het nodig voor studie etc...

Alvast bedankt.:thumb:

P.S. bij instellingen van geluid kan ik niets aanklikken...

Laatst bewerkt:
download in deze link het programma everest en kijk welke geluidskaart je hebt en post die dan hier dan kunnen we je driver hiervoor zoeken voor je.

Zit het kaartje op je moederbord (onboard) of is het een pci-gk?

Klik op de plus naast computer in het linker frame van het progje. Dan krijg je een sub-menuutje met bovenaan overzicht. Klik op overzicht en bij multimedia staat dan je geluidskaart...

kan het niet vinden,,, kijk effe.

screenshot1.gif

als je everest opstart dan klik je gelijk op het icoon computer en dan overzicht en kijk dan bij multimedia wat voor een geluidskaart en post het hier ff.

Geplaatst door Snaperniksvan
kan het niet vinden,,, kijk effe.

screenshot1.gif

Waarschijnlijk is je bijlage of groter dan 100kb of niet in de juiste extensie..

Ik kon bij programmatje everest multimedia niet vinden omdat, denk ik, de geluidskaart op moederbord zit, wat nu?

Dan is het belangrijk om te weten welk moederbord het is aangezien de drivers dan van deze fabrikant gehaald moet worden. Of heb je toevallig nog de cd die bij het moederbord zat?

Het moederbord vind je in everest bij moederbord-->moederbord...

Geef het merk en type hier door dan kan er gezocht worden naar drivers..

Maar als je het cdtje van het moederbord nog hebt die even installeren...

dit staat achter moederbord naam in dat Everst progr.

Moederbordnaam Abit IS-50 (1PCI, 1AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Video, LAN, IEEE-1394)

En die staat niet op de kaart :p

Weet je zeker dat het geen ander type is? Staat er niets op het moederbord zelf in de kast? Want eigenlijk moeten we een typenummer hebben wat overeen komt met een moederbord op bovengenoemde site...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan