Geluid schakelt uit na stoppen muziek

Neul

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jun 2026
ik gebruik mijn laptop acer aspire 3 (windows 11)voor het afspelen van muziek via mijn koptelefoon aansluiting.
deze aansluiting is via een mengpaneel aangesloten op luidsprekers. als ik een nummer op youtube music stop dan wordt er na enkele secondes de luidsprekers "uitgezet" oftewel ik hoor een hard geluid uit mijn speakers alsof de stekker eruit getrokken wordt.
Kan niet vinden waar ik dit kan oplossen.
Iemand een idee??

Laatst bewerkt:
  • Open Apparaatbeheer → Audioapparaten.
  • Kijk bij de eigenschappen van de audiochip of er energiebesparingsopties aanwezig zijn.
  • Controleer hier ook het energiebeheerschema van Windows (Configuratiescherm → Energiebeheer → Geavanceerde instellingen).
Laat anders eens een stil audiobestand of een nummer met het volume op 0% afspelen. Als het 'plop'-geluid dan niet optreedt, weet je vrijwel zeker dat de audio-uitgang zichzelf uitschakelt bij stilte.

Lijkt mij logisch, er wordt immers geen signaal meer aangeboden op de hoofdtelefoon aansluiting.

Miss. een splitter met een koptelefoon er tevens aan?
Of een signaal met geen volume er op laten staan?

Ik heb inderdaad gemerkt als ik een hoofdtelefoon gebruik dit probleem niet voorkomt. En een splitter is dan natuurlijk een eenvoudige maar doeltreffende oplossing. Wel jammer dat het niet in de software kan.
Ik ga een splitter bestellen. Bedankt!!!

Indien een Realtek audio codec dan kun je het signaal voor en achter eruit laten komen, bedoeld voor een desktop maar miss.?

Terug
Bovenaan Onderaan