geluid & scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

darkie!

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2006
Vraag 1:

Sindskort heb ik een nieuw geluidsysteem aangeschaft, en een nieuwe computer.
In deze computer heb ik de subwoofer van het geluid gedaan (elke box staat met de subwoofer in verbinding) (5.1) Maar, de computer ziet niet dat die is aangesloten. Ik weet zeker dat het geluid goed is aangesloten, en ik heb het er al 3 keer opnieuw ingedaan.
Als ik een muziekcd afspeel zegt die dat er iets mis is met de geluidskaart of dat er geen een in zit. Maar er zit er wel 1 in, dat lijkt me nogal logisch met een nieuwe computer met kwaliteit. Ik kreeg de computer met vista erop, maar aangezien ik vista zelf zwaar irritant vind, heb ik vista eraf gehaald en heb ik windows xp pro erop gezet.

Vraag 2:

Als ik in een venster (bijvoorbeeld internet explorer) naarbeneden scroll, dan gaat het niet vloeiend, maar dan gaat het in gedeeltes, dus je ziet telkens weer een nieuw stukje erbij komen, langzaam. Het scherm is: Acer AL1916W. In vista had ik het nog niet, dus sinds xp doet die het zo. Het kan alles te maken hebben met de resolutie, want de beste resolutie van dit scherm is 1440×900 en die resolutie kent windows xp niet. Misschien een programma dat windows xp ook deze resolutie kan?

Alvast bedankt voor antwoord :thumb:

Groeten,

Robin

Toch lijkt me het een driver probleem.
Heb je na de installatie van XP de chipsetdrivers, audiodrivers en videokaartdrivers geïnstalleerd?? (in die volgorde)

Heb je de nieuwste drivers voor je chipset van je moederbord, videokaart en geluidskaart wel geinstalleerd?

Gebruik je een losse geluidskaart of een onboard geluidskaart? Welk moederbord heb je?

Hey, ik zal vanmiddag alle informatie opsturen en de drivers installeren van nvidia. Maar ik heb een beetje rondgekekn op die site en ik heb volgens mij geen drivers voor geluid gezien.. Maargoed ik kijk vanmiddag wel even verder.

Alvast bedankt voor alle reacties..

tja ik weet het ook niet precies hoe het zat met mijn geluid,maar later na mijn multimedia software,wdm driver,geforce 6/7 series te hebben geinstall had ik mijn geluid terug.....

maar dat kan misschien voor elke pc anders zijn,ik weet ook niet wat er verder in jou pc aan hard/software geinstall is.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dan nog even terug te komen met je beeld scherm, wat ik gebruik is de resolutie op
( 1024x768 een van de meest gangbare) maar je zal het even moeten kijken wat het meest geschikt is voor jou beeldscherm...deze resol gebruik ik zelf ook met XP.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan