Geluid tv via blu-ray surround "? Hoe ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

whoopiee

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2008
Hallo helpmijers,

Ga nu voor de 3e keer in een paar weken een vraag stellen en hoop nu wel een antwoord/hulp te krijgen.:confused:
Heb een Panasonic TV met 2 HDMI ingangen - op de ene zit de Humax digitale ontvanger (heeft 1 HDMI-uitgang), op de andere een JVC blu-ray surround (1x HDMI out, 2x HDMI in).
Enig idee hoe ik het geluid van de TV over de boxen van de surround kan krijgen ?
Aansluitingen via scart snapte ik in ieder geval een stuk beter dan dat moderne spul !

Alvast bedankt !!

Karin

Ik ken deze speler niet.

Maar heeft de JVC blu-ray surround ook een digitale audio-in? Dan zou de oplossing zijn TV digtitaal audio uit naar surround digitaal in. Dat zou dan gaan met een digitale audiokabel.

Mijn JVC-surround speler heb ik op deze wijze op mijn nieuwe Philips televisie kunnen aansluiten.

Laatst bewerkt:
Hoi Dickenannemiek,

Ja, de blu-ray heeft een optische audio in - ik heb ook zo'n kabeltje - en heb die verbonden met de Humax HD-ontvanger. De blu-ray heb ik dan op de bron Optical staan, maar er komt geen geluid uit de boxen. (Op de TV zelf zit overigens géén optische ingang)
Nou bestaat er een mogelijkheid dat het kabeltje beschadigd is geraakt :rolleyes: door het verschuiven en wegproppen achter de apparatuur. Als het zeker is dat dit de oplossing is voor het probleem, wil ik nog wel een nieuw kabeltje kopen !
Laat je het nog even weten ?

Bedankt,

Karin

Op je televisie moet je dan op zoek naar een digitale/optische audio UIT... (de IN zit immers op je JVC-surround)

Als je die hebt, zal alle geluid die je televisie(zelf) kan laten horen, via de digitale UIT van de televisie naar de digitale IN van je surround ook te horen zijn via je surround speakers.

Zelf heb ik bijvoorbeeld een Playstation 3 via HDMI in de televisie gestoken. Het geluid van het spel gaat dan via de digitale UIT van de televisie naar de digitale IN van de JVC surround-speler.

Een film/DVD in de Playstation 3 speler geeft op die manier ook prima surround geluid zoals het bedoeld is.

En het geluid van de televisie (bij gewoon tv kijken) gaat dus ook op deze manier naar de JVC surround.

Bedankt voor je antwoord - dan zit daarin waarschijnlijk de reden dat het nieuwe optische kabeltje dat ik vandaag heb gehaald ook geen resultaat geeft ! De tv heeft helaas geen toslink aansluiting.
Zou je me misschien nog één plezier willen doen ? Zou je de achterpanelen van de JVC bluray TH-BD30 en de Panasonic tv
TX-L32X15PS willen bekijken en mij dan doorgeven welke kabel ik nodig heb om het tv-geluid over de surround te krijgen ?

Ik heb allerlei snoertjes : Component (kan ik die gebruiken en dan de gele stekker ongebruikt laten aan beide kanten?) - RGA met een jack aan 1 kant en rode en witte tulp aan de andere kant - en dan ook nog een snoertje met aan beide kanten 1 gele tulp ....
Ik kom er niet uit anders !

Nogmaals bedankt,

Karin

scannen0005.jpgscannen0004.jpg

Zijn dit alle aansluitingen van de televisie?

Zitten er geen aansluitpunten nog naast het netsnoer of aan de zijkant van de televisie?

Wat ik zo zie, is dat je JVC surroundspeler prima aansluitingen heeft.

Je televisie heeft, voor zover ik kan zien, helaas geen digitale audio uit.

Ik ben bang dat ik je ook niet kan helpen.

Nog wat overdenkingen dan...

De surround-speler heeft (ook) een HDMI IN-aansluiting. Maar begrijp ik goed dat deze surround-speler ook meteen blueray-speler is?

Televisie HDMI-UIT naar surround-speler HDMI-IN kan misschien werken. Maar mogelijk kom je dan ik de knoop met de Blueray die immers signaal NAAR de televisie wil sturen.

Ik wens je succes in elk geval!

Groet, Dick

Laatst bewerkt:
Hoi Dick,

Ja, de zijkant van de TV heeft ook nog wat aansluitingen - S-V, V en L-R, maar daar staat AV3 bij en zal dus niet van toepassing zijn.
Ook zit er een 3e HDMI-IN aan de zijkant en een SD-card slot - ook niet te gebruiken dus ....
De TV heeft geen HDMI-UIT (alleen 3x IN) , dus de mogelijkheid om dan op de JVC blu-ray HDMI-IN aan te sluiten is er ook niet.
De blu-ray heeft maar 1 HDMI-UIT en die gaat naar de TV. De 2 HDMI-IN van de JVC zijn dus niet in gebruik.
Ik heb het net nog even geprobeerd om de component kabel met witte en rode tulp (zonder dat de gele tulp wordt gebruikt) op de TV en de JVC aan te sluiten - bron keuze AUX - maar ook dan krijg ik geen geluid via de surround. Alle andere bron-keuzes ook geprobeerd - geen resultaat.
Ik geef het op - dan maar geen TV-geluid via de surround-set :mad:
Bedankt voor alle hulp !!

Groetjes,

Karin

Nog eens goed nagedacht : De Humax heeft maar 1 HDMI-poort, dus dat móet HDMI-out zijn - De JVC heeft 1 OUT en 2 IN. Dus maar eens de Humax op de JVC HDMI- IN aangesloten (en dus niet op de TV) en ja hoor - geluid via de surround !
Nogmaals bedankt en tot een volgende keer.

Karin

Laatst bewerkt:
Hoi Karin,

Leuk dat je nog even laat weten dat het je toch gelukt is!

Je blijft er toch over nadenken van "het moet mogelijk zijn".

Goed gedaan!

Groet, Dick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan